شناسهٔ خبر: 51799 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدیان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه/ کار بازسازی ۱۶۰۰ روستا و ۸ شهر در حال انجام است

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح اقدامات آن بنیاد در بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی زلزله سال گذشته کرمانشاه، گفت: که بنیاد مستضعفان در بازسازی مناطق زلزله‌زده، سیمان را رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است و به همین دلیل نیز بنیاد مسکن در جریان بازسازی‌ها به هر واحد مسکونی احداثی ۸ تن سیمان رایگان و برای هر واحد تعمیری ۱۰ تن سیمان رایگان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره روند بازسازی و احداث واحدهای جدید زلزله کرمانشاه توضیحاتی را ارایه کرد.

مهدیان اعلام کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۲۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی را در زلزله کرمانشاه مورد ارزیابی قرار داد که از این میزان ۳۵هزار و ۲۰۰ واحد آن احداثی، ۵۹ هزار و ۶۴۲ واحد آن تعمیری و ۳۹۳۱ واحد تجاری در مناطق شهری و روستایی بودند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از این میزان، تعداد ۱۰۱هزار و ۵۰۴ پرونده تشکیل شد که ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر به بانک معرفی شدند که از ایمیزان ۴۲هزار و ۹۷۰ نفر با بانک عقد قرارداد کردند.

مهدیان افزود: کار بازسازی در ۱۶۰۰ روستا و ۸ شهر در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که بنیاد مستضعفان در بازسازی مناطق زلزله‌زده، سیمان را رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است و به همین دلیل نیز بنیاد مسکن در جریان بازسازی‌ها به هر واحد مسکونی احداثی ۸ تن سیمان رایگان و برای هر واحد تعمیری ۱۰ تن سیمان رایگان می‌دهد.

وی همچنین از آواربرداری ۱۸ هزار و ۸۲۶ واحد احداثی در شهر و روستاهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: تلاش مان این است که در زمانبندی اعلام شده کارها انجام شود چون هم مردم و هم بانک‌ها خوب پای کار آمدند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن‌روستایی از ۲۰ به ۲۵ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: در مناطق روستایی صدور پروانه و کنترل مصالح ساختمانی و تمامی مواردی که به مسکن مرتبط است توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود که اینکار بسیار به روند بازسازی در روستاهای زلزله‌زده کمک کرده است.

مهدیان ادامه داد: در شهرهای استان کرمانشاه، صدور پروانه ساختمان با شهرداری هاست و در کنترل مصالح ساختمانی نیز سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها مشارکت دارند و به همین دلیل در شهرها روند بازسازی با کندی مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه این است که واحدهای ۱۰۰درصد تخریبی در روستاها تا پایان شهریورماه سالجاری به اتمام برسدو برای واحدهای فرسوده و آسیب دیده روند کار به این صورت است که تا پایان شهریورماه ۹۸ کار بازسازی شهرها تمام شود.

مهدیان گفت: در برخی از استان‌ها که زلزله داشتند همچون کرمان نیز کار بازسازی آغاز شده است و در نظر داریم تا پایان سال ۹۷ تمامی بازسازی‌ها به اتمام برسند.

نظر شما