شناسهٔ خبر: 51846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

شبکه راه‌های استان اصفهان شاهد افزایش ۱۲ درصدی سفرها بود/ کاهش تلفات جاده‌ای سفرهای نوروز نسبت به مدت مشابه/ رشد ۱۰ درصدی اقامت در ایام ابتدایی سال

حبیب اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در ایام نوروز در شبکه راه‌های استان آمار اعلام شده حکایت از رشد ۱۲ درصدی سفرها و کاهش تلفات منجر به فوت دارد.

حجت اله غلامی مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تشریح اقدامات نوروزی در سال ۹۷ اظهار کرد: در طرح نوروزی که از ۲۷ اسفند آغاز و تا هفدهم فروردین به‌طور انجامید، ترددشمارهای شبکه راه‌های استان نزدیک به ۲۰ میلیون تردد را نشان دادند. این افزایش تردد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد و در کنار این مسئله ۱۰ درصد سفرهای کل کشور در شبکه راه‌های کشور به استان اصفهان تعلق گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تأکید بر نگاه ویژه به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمنی سفرهای نوروزی گفت: در بحث ایمنی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شد تا سفرهای امنی را برای مسافران نوروزی شاهد باشیم. ازجمله این مباحث حضور فعال پلیس به‌صورت محسوس و نامحسوس در شبکه راه‌ها بود.  بحث بعدی به آشکارسازی نقاط پر تصادف برمی‌گشت که این نقاط از سال‌های قبل شناسایی‌شده بودند و برای سال جدید سعی کردیم وضعیت روشن‌تری را برای این نقاط ایجاد کنیم. در همین خصوص آشکارسازی را امسال به لحاظ مباحث زیست‌محیطی تا جایی که امکان داشت از آتش گرم به آتش سرد پیش بردیم. برای این کار با وسایلی که تأمین‌شده بود ایجاد روشنایی در لابه‌لای پارچه‌های قرمز به‌صورت شعله، آشکارسازی سرد را به نمایش بگذاریم. در این خصوص چون سال نخست اجرای این طرح بود، بازهم برای این بحث بخش عمده‌ای از آشکارسازی به‌صورت آتش‌های گرم بود که قطعاً در ادامه تغییر خواهند کرد.

وی ادامه داد: در ادامه این طرح در خصوص کاهش تصادفات به‌خصوص تصادفات منجر به فوت ایجاد ایستگاه‌های امنیت سلامت بود. این ایستگاه‌ها در شبکه‌های راه‌های استان در ۳۱ ایستگاه ایجاد شد. این ایستگاه‌ها که دستگاه‌های خدمت رسان ازجمله هلال‌احمر، اورژانس و راهداری به‌طور هم‌زمان در آن‌ها حضور داشتند، اقدام ساده اما تأثیرگذاری را انجام دادند. در این ایستگاه‌ها رانندگان استراحت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای داشتند و با حل مشکل‌های احتمالی خودشان و یک استراحت کوتاه آماده ادامه سفر می‌شدند. این اقدام ساده تأثیر زیادی در ایجاد سفرهای استان در شبکه راه‌های استان داشت.

غلامی بابیان این‌که اقدامات صورت گرفته در خصوص ایمنی جاده‌ها منجر به کاهش آمار تلفات فوتی در شبکه‌های راه استان اصفهان در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است، تصریح کرد: در کنار افزایش سفرها در استان و حجم سفرها که تقریباً ۱۰ درصد از سفرهای کل کشور را در شبکه راه‌های کشور داشتیم، خوشبختانه شاهد کاهش تلفات در این مدت نسبت به سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: امسال آمار تلفات ما بااینکه رشد ۱۲ درصدی سفرها را داشتیم ۹ درصد کاهش داشت و از ۳۲ نفر فوتی سال قبل به ۲۹ نفر رسیدیم. این آمار ازآن‌جهت ارزشمند است که با افزایش سفرها که تقریباً تصادفات منجر به جرح هم افزایش پیدا می‌کند، شاهد کاهش تلفات فوتی هستیم که این نشان‌دهنده اقدامات خوبی است که در شبکه راه‌های استان صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه با اشاره به بحث اقامت مسافران نوروزی اظهار کرد: در بحث اقامت تمام تلاش استان این بود که از همه پتانسیل‌های موجود استفاده شود. خوشبختانه در کنار امکانات خود مجموعه ازجمله مهمانسراها، آموزش پرورش و شهرداری و همکاری خوبی در بحث اقامت مسافران نوروزی داشتند. در همین خصوص شاهد رشد ۱۰درصدی اقامت و ۲۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و هنری را شاهد بودیم.

وی افزود: به‌این‌ترتیب توانستیم با توجه به امکانات موجود  ۱۲۰۰ رویداد را با کمک میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری به‌صورت برنامه فرهنگی در سطح استان داشته باشیم. این‌ها در حقیقت مجموعه تلاش همه دستگاه‌ها بود که در استان در قالب ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی انجام گرفت. خوشبختانه با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته می‌توان گفت شاهد یک رضایت نسبی از سفر به استان را در این ایام شاهد بودیم.

نظر شما