شناسهٔ خبر: 51857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح راهداری زمستانی۹۶

برفروبی بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان خراسان رضوی

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در راهداری زمستانی حدود ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر از راه های استان برفروبی شدند و حدود ۳۰ هزار تن شن و نمک در این راه ها استفاده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: مجموع شهرستان های خراسان رضوی در طول مدت چهار ماهه اجرای طرح راهداري زمستانی شاهد ۱۵۹ روز دارای بارش برف بودیم و در طول این طرح ۲۲۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در راه های استان به علت شرایط نامساعد جوییرهاسازیشدند و همچنین به ۱۰۲ نفر از مسافران گرفتارشده در راه هاي برفي نیز اسکان موقت داده شد.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از پیش از آغاز طرح نوروزی با تجهیز ۳۳ راهدارخانه، ۳۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و همچنین ۲۶ اداره شهرستانی، برای اسکان اضطراری مسافران گیر افتاده در شرایط نامساعد جوی محورهای مواصلاتی آمادگی خود را ایجاد کرده بود.

نصری در خصوص میزان ساعات برفی وبارانی محورهای استان نیز گفت: در این مدت طرح شاهد ۸۹۶ ساعت بارش باران و ۷۷۶ ساعت بارش برف در جاده های استان بودیم و که با مدیریت و نظارت خوب کارکنان راهداری با مشکلی جدی در این شرایط مواجه نشدیم.

وی درخصوص گشت های صورت گرفته در این طرح نیز توضیح داد: در این مدت ۹۶ گشت راهداری با استفاده از ۱۳۹ دستگاه مجهز به GPS در تمامی راه های استان فعال بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در تشریح سامانه های ارتباطی این اداره کل با مردم نیز بیان داشت: در این بازه ۴ ماهه همچنین بیش از ۱۷۷ هزار تماس با مرکز ۱۴۱ گرفته شد که تنها ۱۴ تماس از این بین ناموفق بودند و همچنین سامانه پیامکی اداره کل ۲۲ هزار و ۸۶۰ پیامک ارسا کرده است. از دیگر امکانات بهره گرفته شده در این طزح می توان به سامانه ثبت وقایع اشاره کرد از مجموع ۹۲۷ واقعه ثبت شده توسط این سامانه ۵۹۶ مورد آن ثبت تصادفات بوده است.

وی ادامه داد: از تمامی ظرفیت تابلوهای VMS و دوربین های نظارت تصویری نصب شده در راه های استان نیز بهره گرفته شد و ادارات شهرستان های استان نیز با ۹۵ درصد همکاری با مرکز عملکرد قابل قبولی را در اجرای این طرح داشتند.

نظر شما