شناسهٔ خبر: 51861 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رجبی در نشست خبری اعلام کرد:

جابجایی ۹۵۰ هزار مسافر از طریق قطار‌های رجا در ایام نوروز/ پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت‌های قطار پس از دو سال

محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا از جابجایی ۹۵۰ هزار مسافر از طریق قطار‌های رجا در ایام نوروز 97 خبر داد و گفت: تعداد مسافران جابجا شده در نوروز 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آمار اقدامات این شرکت حمل‌ونقل ریلی به مسافران در سفر‌های نوروزی ۹۷ اظهار کرد: ۹۵۰ هزار مسافر در ایام سفر‌های نوروزی از طریق قطار‌های رجا جابه‌جا شدند که نسبت به نوروز سال گذشته ۵.۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: برای آمادگی جهت ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز، ۴۰ واگن پیش از شروع سفرها مورد بازسازی قرار گرفت، همچنین در این ایام افزایش قیمت بلیت نداشتیم، اما در قالب دو نامه مستقل درخواست افزایش قیمت از سوی رجا و سفیر ریل برای شرکت راه آهن مطرح شده است تا پس از دو سال در سال ۹۷، حد اقل افزایش ۱۰ درصدی در قیمت شناور بلیت قطار داشته باشیم. البته تصمیم نهایی منوط به موافقت شرکت راه‌آهن است.  

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با اشاره به سایر خدمات این شرکت یادآور شد: علاوه بر راه‌اندازی قطار‌های گردشگری تهران- شمال و تهران- سرخه باشگاه مشتریان رجا در ابتدای نوروز راه‌اندازی شد و در همین مدت موفق به ثبت رکورد صدور ۱۴۱ بلیت در ثانیه شدیم که این عدد در سال گذشته برابر با ۹۴ بلیت بوده است.

وی از پیش‌فروش بلیت سفر‌های بهاره قطار‌های متعلق به این شرکت از هفته گذشته خبر داد و گفت: در طرح سفر‌های بهاره افزایش قیمت بلیت اعمال نمی‌شود و در مقابل برای مسافران تخفیف قائل خواهیم شد.

رجبی با اشاره به روزانه شدن سیر قطار تهران- شیراز و یک روز در میان شدن سیر قطار سپهر قم- مشهد بیان کرد: در تلاش هستیم تا قطار گردشگری تهران- شیرگاه نیز به مجموع قطار‌های گردشگری شرکت رجا اضافه شود.

وی ادامه داد: این شرکت خدمات مختلفی همچون ارائه تخفیف‌های عمومی تا سقف ۳۰ درصد برای دانش آموزان و دانشجویان، طرح منزلت برای بازنشستگان در ایام ماه مبارک رمضان و طرح میلاد موعود دارد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اظهار کرد: سهم قابل‌توجهی از مسافران قطار‌های رجا به باشگاه مشتریان پیوستند که در مقابل از تسهیلات سفر مطلوبی برخوردار خواهند شد.

وی از سهم ۳۹ درصدی فروش غیرحضوری بلیت‌ها در سفر‌های نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: ۶۱ درصد از کل بلیت‌های فروخته‌شده از طریق آژانس‌ها به فروش رسیده است و این عملکرد مورد استقبال شرکت راه‌آهن قرار گرفت و مقرر شد که فروش غیرحضوری به‌عنوان یک اصل در اولویت قرار گیرد.

رجبی در ادامه به عملکرد شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۱۴.۷ میلیون نفر از طریق ناوگان این شرکت جابه‌جا شدند که در مقابل سال ۹۵ از رشد ۳.۸ درصدی برخوردار بودند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا هم‌چین از برنامه‌ریزی برای تبدیل‌شدن این شرکت به یک هلدینگ با تأسیس شرکت نوین صنعت رجا (نصر) برای تعمیر و نگهداری ناوگان این شرکت  خبر داد و گفت: برنامه دیگر این است که در تابستان سال جاری از ماده ۱۴۱ خارج شده و سرمایه رجا از ۱۳۰ میلیارد تومان فعلی به شرکتی با سرمایه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی تبدیل شود تا سال آینده شاهد حضور رجا در بورس باشیم.

وی عمر ناوگان این شرکت را ۲۸.۵ سال اعلام کرد و گفت: با اضافه شدن ۵۰ دستگاه واگن جدید در سال جاری تعداد واگن‌های این شرکت که در سال ۹۵، هزار و ۳۰۰ دستگاه بود و به هزار و ۱۰۰ دستگاه در سال ۹۶ کاهش یافته بود تا پایان سال ۹۷ به هزار و ۱۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، غلام حیدر ابراهیمبای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی نیز ضمن حضور در این نشست خبری و ارائه برنامه‌های این شرکت در خصوص توسعه ناوگان و بهبود وضعیت مالی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به دلیل حمایت از صنعت حمل‌ونقل ریلی تشکر کرد و گفت: امیدواریم با حمایت و همکاری ایشان شرکت رجا پیشران ریل کشور باقی بماند و همچون همیشه رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی  توجه ویژه‌ای به صنعت حمل‌ونقل ریلی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام مشکلات مالی و بدهی دولت به رجا، هزینه واگن‌های‌ خریداری‌شده را از محل فروش بلیت‌ها تأمین‌شده و این در حالی است که طبق مستندات حتی یک واگن هم در دولت نهم و دهم به ناوگان رجا اضافه نشده است.

نظر شما