شناسهٔ خبر: 51868 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت:

انجام حدود ۳۷۰۰ پرواز نوروزی در فرودگاه مشهد/ جزييات ارائه خدمات به مسافران در نوروز ۹۷

محمد باقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد با اعلام انجام ۳۶۹۹ پرواز نوروزی در این فرودگاه، از افتتاح سالن جدید پروازهای کانکشن فرودگاه مشهد همزمان با آغاز پروازهای نوروزی خبر داد.

محمدباقر قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تعداد کل پروازهای نوروزی این فرودگاه را ۳۶۹۹ سورتی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۱۲۰ پرواز داخلی و ۵۷۹ پرواز خارجی بوده‌اند.

قاسم‌زاده ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲۱ هزارو ۶۶۲ مسافر خروجی داخلی، ۲۲۱ هزار و ۳۷۸ مسافر ورودی داخلی، ۴۰ هزار و ۸۹۰ مسافر خروجی داخلی و ۴۰ هزار و ۷۴۹ مسافر ورودی خارجی در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده‌اند. 

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد همچنین درباره آماده‌سازی این فرودگاه برای پروازهای نوروزی گفت: همزمان با آغاز سال نو اقدامات زیادی برای بهبود و گسترش زیرساخت‌های خدمات فرودگاهی در فرودگاه مشهد انجام شد که در این ارتباط می‌توان به بهره برداری از سالن جديد پروازهای كانكشن ترمينال خارجي، نصب و بهره برداري از ٦دستگاه گيت وی و ٤ دستگاه ايکس ری، افزايش گيت‌های خروجی ترمينال داخلی، لاستیک زدایی ۱۵۵۰۰ متر مربع از باندها و سطوح پروازی و بهره‌برداری از سامانه جدید راهنمای مسافر اشاره کرد.

به گفته قاسم‌زاده در ایام نوروز اقدامات فرهنگی بسیاری نیز به منظور ارتقای تجربه مسافران نوروزی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد که به عنوان مثال می‌توان از رنگ‌آمیزی جداول و زیباسازی فرودگاه، اهدا بسته‌های متبرک آستان قدس رضوی به مسافران نوروزی، نقالی خوانی شاهنامه فردوسی، برپایی غرفه نقاشی برای کودکان و ساماندهی فضای سبز نام برد. 

نظر شما