شناسهٔ خبر: 51877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رضایی خبر داد:

تردد بیش از ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در ایام نوروز در استان البرز/ کاهش ۶۷ درصدی تعداد تلفات جاده‌ای

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به تردد بیش از ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در ایام نوروز گفت: استان البرز رتبه اول را در میزان تردد کسب کرده که براساس گزارش پلیس راه تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۷ با ۶۷ درصد کاهش روبرو شد. 

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات نوروزی این استان را برای رفاه مسافران تشریح کرد. 

وی در این رابطه اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۸ فروردین سال ۹۷ در مجموع ۳۵ میلیون و ۳۱۸ هزار تردد ثبت شده است که از این تعداد، ۲۹ میلیون تردد مربوط به ایام نوروز ۹۷ تا تاریخ پانزدهم فروردین ماه است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در طرح نوروزی ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در مدت مشابه با افزایش ۶ درصدی تردد مواجه بوده ایم، تصریح کرد: متوسط ساعتی تردد در راه‌های استان، یک هزار و ۵۱۴ وسیله نقلیه بوده است که بر این اساس استان البرز رتبه اول را در میزان تردد کسب کرده است. 

وی با اشاره به متوسط ساعتی تردد نوروزی ۴۳۸ وسیله نقلیه در کشور گفت: با توجه به میزان تردد‌های استان البرز، هفت درصد کل تردد نوروزی در کشور مربوط به محور‌های این استان بوده است. 

رضایی افزود: در طول تعطیلات نوروزی و از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۸ فروردین ماه، ۱۰ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۳۸۲ وسیله نقلیه از ۸ مبادی ورودی و خروجی در استان البرز عبور کرده اند که پنج میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۹۰ به استان وارد و پنج میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۹۲ وسیله نقلیه از محور‌های استان البرز خارج شده‌اند. 

وی با بیان اینکه بیشترین تردد ثبت شده روزانه در سطح راه‌های استان البرز در روز ششم فروردین ماه با یک میلیون و ۵۵۰ هزار تردد بوده، اظهار کرد: بیشترین تردد ثبت شده در طول سفر‌های نوروزی در آزادراه کرج- قزوین در منطقه پایانه شهید کلانتری با ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار تردد به ثبت رسیده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درباره تعداد کشته‌ها و مصدومان سوانح جاده‌ای استان در طول طرح سفر‌های نوروزی گفت: استان البرز از سال ۱۳۸۶ تاکنون همواره نسبت به سال‌های گذشته کاهش تلفات حوادث جاده‌ای داشته است و براساس گزارش پلیس راه در نوروز ۹۶ تعداد ۹ نفر در صحنه تصادف کشته شدند که این میزان در سال ۹۷ به ۳ نفر رسید و با ۶۷ درصد کاهش روبرو شد. 

وی افزود: تعداد مجروحانی سفر‌های نوروزی سال ۹۷ که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده همانند سال ۹۶، ۱۵ نفر است که تغییری نسبت به سال قبل نداشته است، اما میزان تصادفات خسارتی با ۸۱۲ مورد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴ درصد افزایش مواجه بوده است. 

رضایی با بیان اینکه براساس گزارش اورژانس از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا پانزدهم فروردین ماه ۳۵۶ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم و پنج نفر نیز کشته شدند، تصریح کرد: در این مدت تعداد ۱۱ عملیات اورژانس هوایی انجام شد که ۲۷ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند. 

وی درباره علت اختلاف آمار پلیس راه و اورژانس بیان کرد: تعدادی از مصدومان نسبت به تشکیل پرونده نزد پلیس راه اقدام نمی‌کنند، همچنین تعدادی از آن‌ها به دلیل جراحات جزیی اقدام به تشکیل پرونده نمی‌کنند که بخشی از علت اختلاف آمار ناشی از تعریف نوع مصدومیت توسط پلیس راه و اورژانس است.

نظر شما