شناسهٔ خبر: 51890 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در پی انتشار گزارش کذب در یک خبرگزاری مطرح شد:

قیمت بلیت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایران‌ایر به مقصد استانبول صحت ندارد/ با شکیبایی بیشتر و فارغ از پیشداوری نرخ‌گیری کنید

چند نما از هواپيمای ايرباس A۳۲۱ شركت هواپيمايی ايران اير هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب خبر فروش بلیت مستقیم استانبول به قیمت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، عرضه بلیت به قیمت ذکر شده را ناشی از ترکیبی بودن پرواز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته خبری با عنوان «بلیت تهران- استانبول ۱۳ خرداد؛ ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان!» در یک خبرگزاری منتشر شد که ادعا می‌کرد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بلیت تهران استانبول را در تاریخ ۱۳ خرداد با رقمی نجومی به فروش می‌رساند. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن تکذیب این خبر، قیمت بالای بلیت مذکور را ناشی از ترکیبی بودن پرواز دانست. در این بیانیه که به نقل از معصومه اصغرزاده، مدیرکل روابط عمومی هواپمایی جمهوری اسلامی منتشر شده، آمده است:

«هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به استانبول پرواز دارد و اصولا در روز یکشنبه ۱۳خرداد ۱۳۹۷ پرواز مستقیمی از تهران به استانبول و بالعکس توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام نمی شود. با کمی دقت در نتیجه دریافت شده برای پرواز عبارت «۱ توقف» به راحتی مشهود است. وجود این نوشته به این معنی است که پرواز ارایه شده به صورت مستقیم نیست. Saw  علامت اختصاری فرودگاه Sabiha Gökçen International Airport است که اصولا "هما" به این فرودگاه پرواز ندارد و پرواز پیشنهادی از طریق شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین انجام می‌شود.

پرواز دوم نیز با یک توقف است که نهایتا به فرودگاه آتاتورک ختم می گردد. در این راستا توجه به مدت زمان پرواز نیز می تواند روشنگر مراجعه کنندگان باشد. مسیر تهران استانبول نهایتا طی ۲ساعت و ۳۰ دقیقه پرواز پیموده می شود و زمانی که مدت پیشنهادی ۵ساعت و ۳۰ دقیقه یا ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه نشان داده می شود نشان از غیرمستقیم بودن پرواز است.  

چنانچه با شکیبایی بیشتر و فارغ از پیشداوری این نرخ گیری انجام می پذیرفت و روی واژه اطلاعات بیشتر کلیک می‏‌شد، نتیجه حاصله نشان می‌داد که این دو پرواز در روز ۱۳ خرداد به آنکارا انجام می شوند که نرخ پرواز آنکارا "هما" نیز مشخص و طبق برنامه است(در تاریخ ۱۳خرداد سهم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مسیر پروازی ترکیبی "هما" و ترکیش ایرلاینز مبلغ ۸۸۲هزار تومان می‌باشد). در صورت انتخاب این مسیر، با توقف بیش از دو ساعت با پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش به سمت استانبول ادامه مسیر داده می شود و نرخ حاصله را رقم می زند. 

یادآور می شود هم اکنون با مراجعه به سایت فروش اینترنتی بلیت‌های "هما به نشانیEbooking.iranair.com امکان رزرو و خرید بلیت در محدوده زمانی مورد اشاره در خبر به مقصد استانبول با نرخ مناسب وجود دارد. »

نظر شما