شناسهٔ خبر: 51895 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک رؤسای سازمان بنادر و دریانوردی ایران و قطر مطرح شد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دریایی و بندری با قطر/ عزم جدی ایران و قطر برای توسعه روابط/ افزایش سهم حمل و نقل دریایی از ایران به قطر

راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: کشور قطر با توجه به ظرفیت و زمینه های مناسب در حوزه‌های بندری و دریایی می‌تواند همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشد و امیدواریم سفر هیات عالیرتبه قطر به ایران منجر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دریایی و بندری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مشترک رؤسای سازمان بنادر و دریانوردی ایران و قطر، افزود: سال گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی جلسه ای با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر داشت. یکی از نکاتی که در آن جلسه مطرح شد این بود که طی مدت ۲ ماه بتوانیم زمینه های همکاری بندری و دریایی دو کشور را مشخص کنیم. بدین جهت در سفری که دی ماه سال ۹۶ به قطر داشتیم پیش نویس مذکور را به  رییس سازمان بنادر قطر و وزیر ارتباطات و حمل و نقل قطر ارائه کردیم.

تهیه پیش نویس توافقنامه همکاری  جست و جو نجات دریایی

رییس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در جهت توسعه همکاری با کشور قطر، پیش نویس توافقنامه همکاری  جست و جو نجات دریایی و شناسایی مدارک شایستگی دریانوردان به مقامات دریایی قطر، ارایه شد. این تفاهم نامه ها در حال بررسی است و امیدواریم هر چه سریعتر نهایی شود.

بازدید مسولان عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر از بنادر جنوبی کشور

وی با اشاره به برنامه سفر هیات عالیرتبه قطری به ایران، تصریح کرد: مطابق با  بازدیدی که از بندر حمد و بندر الرویس در کشور قطر داشتیم، مقرر شده است که این هیأت عالیرتبه قطری از بنادر بوشهر، امام خمینی (ره)، خرمشهر و بندرعباس بازدید کنند تا از این طریق با ظرفیت و پتانسیل های این بنادر از نزدیک آشنا شوند.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ایران و قطر

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:کشور قطر ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد و خوشبختانه زمینه های بسیار مطلوبی برای همکاری های دو جانبه بین ایران و کشور قطر در حوزه بندری و دریایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: طرفین برای همکاری های دو جانبه عزم و اراده جدی دارند. بدین جهت امیدواریم این سفر و انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه فعالیت های بندری و دریایی بتواند به افزایش سهم حمل و نقل دریایی از ایران به مقصد قطر و همچنین ترانزیت کالا از مسیر کریدور شمال - جنوب کمک کند.

گفتنی است؛ هیأت عالیرتبه از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر متشکل از کاپیتان الخنجی؛ رییس سازمان بنادر قطر، حسن الهیل؛ مشاور ارشد وزیر حمل ونقل و ارتباطات قطر، کاپیتان الیافعی؛ مدیر بندر حمد، خالد النعیمی؛ مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری؛ مدیر بین الملل وزارت حمل و نقل امروز (دوشنبه) ظهر وارد تهران شدند تا ضمن ملاقات با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران؛ از توانمندی های تجاری و گردشگری بنادر کشور بازدید کنند.

نظر شما