شناسهٔ خبر: 51914 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سمینار شهر جدید - شهر هوشمند مطرح شد:

تلاش‌کره‌ای‌ها برای توسعه روابط اقتصادی با ایران/ ضرورت پرداختن به همکاری‌های متنوع و پیوستگی روابط بین ایران و کره

سفیر کره سفیر کره جنوبی در سمینار شهر جدید - شهر هوشمند با تأکید براینکه سمینار امروز اخرین رویداد عمومی است که با حضور وی در ایران برگزار می شود گفت: بسیار خوشحالم که در جلسه‌‌ای شرکت می‌کنم که به تنوع همکاری‌ها و پیوستگی روابط بین مردم ۲ کشور کمک می‌کند، مسئله‌ای که مهمترین اهداف من در زمان حضورم در ایران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کیم‌ هو سونگ سفیر کره جنوبی در ایران طی سخنرانی در سمینار شهر جدید – شهر هوشمند ضمن ابراز خرسندی از حضور در سمینار برگزار شده در زمینه مدیریت شهرهای جدید بیان کرد: قطعا گسترش همکاری‌های بین ۲ کشور ایران و کره باعث ارتقای روابط بین مردم آن‌ها می‌شود، امری که مهمترین سرمایه دیپلماتیک برای یک سفیر محسوب خواهد شد.

سفیر کره جنوبی در ادامه با تأکید براینکه سمینار امروز اخرین رویداد عمومی است که با حضور وی در ایران برگزار می شود گفت: بسیار خوشحالم که در جلسه‌‌ای شرکت می‌کنم که به تنوع همکاری‌ها و پیوستگی روابط بین مردم ۲ کشور کمک می‌کند، مسئله‌ای که مهمترین اهداف من در زمان حضورم در ایران به شمار می‌رود.

وی همچنین با بیان این مطلب که این یک پروژه سودآور نیست و سود این پروژه به کسانی که نیازمند خانه هستند می‌رسد گفت: توسعه شهرهای هوشمند مسئله‌ای است که تا پیش از این در ایران به آن پرداخته نشده بود، مطلبی که من در طول مأموریتم به جد برای آن تلاش کردم.

سفیر کره جنوبی در ایران همچنین با اشاره به قرارداد امضا شده جهت تولید چندین واگن مترو بین ۲ کشور در چند ماه گذشته اعلام کرد: امید داریم این همکاری‌ها به توسعه و انجام پروژه‌های متعدد دیگری در حوزه‌های مختلف به ویژه پروژه‌های راه و شهرسازی انجامیده و باعث گسترش هرچه بیشتر روابط شود.

بهره‌مندی از تجارب مشترک بین ایران و کره

جِونگ اِوو کیونگ رئیس هیئت کره‌ای حاضر در سمینار نیز در ادامه طی سخنرانی بیان کرد: بدون شک ما انتظار داریم تا همکاری‌های ۲ کشور توسط برگزاری این‌گونه سمینارها در آینده گسترش پیدا کند.

وی در ادامه تبادل تجارب و تکنولوژی ساخت شهرهای هوشمند را دلیل اصلی برگزاری این جلسه دانست و گفت: قطعا بهره‌مندی از تجارب مشترک در این امور بسیار مثمرثمر و مفید خواهد بود.

این مقام مسئول حضور در این سمینار را دارای تأثیر خوبی برای ۲ دولت ایران و کره دانست و افزود: ایران با بهره‌مندی از امتیازات و منابع خوبی که دارد به عنوان کشوری کهن و با تمدن بالا می تواند در این حوزه موفقیت‌های بسیاری کسب کند.

جِونگ اِوو کیونگ در پایان با تأکید براینکه کره جنوبی در زمان جنگ ایران و عراق همواره در کنار کشور ایران بوده است گفت: امید داریم این اعتماد بین ۲ کشور ادامه داشته باشد و ما نیز به عنوان کشوری دوست تمام تلاش خود را برای توسعه هرچه بیشتر ایران خواهیم کرد./

نظر شما