شناسهٔ خبر: 51919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان انجام شد:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از روند اجرایی پروژه کنارگذر رزن

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به همراه نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی و مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی از روند اجرایی پروژه کنارگذر رزن قطعه اول و دوم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه پس از جلسه با آقای سلامتی فرماندار شهرستان رزن در معیت کارشناس عمرانی فرمانداری رزن از روند اجرای این پروژه توسط پیمانکاران مربوطه (شرکت‌های پارس مهان آسیا و پاینده راه اندیشه) بازدید نموده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای جذب اعتبارات ملی دستور افزایش ماشین‌آلات برای پیشبرد سریع پروژه را دادند.

همچنین فرزانه در این بازدید یک‌روزه در خصوص موانع و مشکلات پروژه در موضوع مالکین اراضی مسیر بیان کرد: پیگیر و منتظر تخصیص نقدی برای پرداخت به معارضین هستیم. ضمن اینکه مقرر شد با دستور فرماندار، جلسه‌ای با حضور کارشناس حقوقی اداره کل راه و شهرسازی و مالکین زمین‌های موردنیاز پروژه‌های رزن در بخشداری مرکزی و سردرود برگزار شود.

وی در خصوص وضعیت کنونی پروژه کنارگذر رزن عنوان کرد: این پروژه در دو قطعه به طول کلی ۹ کیلومتر است که قطعه اول به طول حدود ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان و از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: عرض زیرسازی این قطعه ۲۵ متر، عرض آسفالت هر باند ۱۰.۴ متر و آسفالت لایه اول (بیندر) به ضخامت ۷ سانتیمتر و لایه دوم (توپکا) به ضخامت ۵ سانتیمتر است.

وی تصریح کرد: پل تقاطع محور رزن - دمق سرستون و تیرها انجام شده و رمپ‌های ورودی و خروجی نیز در دست اجرا است.

فرزانه در رابطه با قطعه ۲ این پروژه گفت: این قطعه به طول ۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر نه میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون تومان در حال اجرا است که در حال حاضر حدود سه کیلومتر آن در دست اقدام است و تعداد ۸ دهانه پل به صورت کامل اجرا شده، قسمتی از پروژه در مرحله اجرای ساب بیس می‌باشد و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.

نظر شما