شناسهٔ خبر: 51934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۶ صورت گرفت:

جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر در لرستان/ کاهش ۴۰ درصدی تلفات در محورهای روستایی استان

تصادف جاده‌ای معاون حمل‌و‌نقل اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال ۹۶ بیش از سه میلیون نفر از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان لرستان استفاده کردند، این در حالیست که به گفته وی تعداد تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان لرستان ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌و‌نقل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال ۹۶ تعداد سه میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۸۶ مسافر توسط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استان جابجا شدند که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در مدت یادشده ۳۶۳ هزار و ۹۱۴ سفر در استان صورت گرفته است، افزود: تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه با ۶ درصد کاهش مواجه شده است.

معاون حمل‌و‌نقل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: در مجموع طی سال ۹۶ یک‌هزار و ۳۷۷ وسیله نقلیه در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استان لرستان مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در حالی که تعداد ناوگان اتوبوس استان در سال گذشته با یک درصد افزایش به ۲۴۱ دستگاه افزایش یافته است شاهد کاهش ۱۲ درصدی در تعداد ناوگان مینی‌بوس و ۳۷ درصدی در ناوگان سواری کرایه‌ای استان هستیم.

ملکی صادقی همچنین گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در سال ۹۶ تعداد ۲۴ نفر بر اثر تصادف در محورهای روستایی استان جان باختند که نسبت به سال ۹۵ با ۴۰ نفر تلفات ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی از کاهش ۳.۳ درصدی تلفات در محورهای برون‌شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: در مجموع در سال گذشته ۳۷۷ نفر در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری و روستایی کشته شدند این در حالی است که در سال پیش از آن ۳۹۰ در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

ملکی صادقی اظهار کرد: علیرغم اینکه در مجموع تلفات جاده‌ای استان طی سال گذشته با کاهش مواجه شده است اما در بخش برون‌شهری ۰.۹ درصد افزایش تلفات به ثبت رسیده به طوری که تعداد تلفات از ۳۵۰ نفر در سال ۹۵ به ۳۵۳ نفر در سال ۹۶ افزایش یافته است.

معاون حمل‌و‌نقل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: میزان تلفات تصادفات درون‌شهری نیز در سال گذشته ۶۸ نفر بوده که نسبت به سال ۹۵، حدود ۹.۳ درصد کاهش داشته است.

نظر شما