شناسهٔ خبر: 51937 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛

جزييات دیدار وزیر راه و شهرسازی با هیات عالیرتبه قطری/ گفتگوی دو کشور درباره توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر

جلسه وزیر راه و شهرسازی کشورمان، ضمن دیدار با هیات عالیرتبه قطری از وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر آن کشور در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در زمینه بنادر و سرمایه‌گذاری در بنادر هر دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر روز ۲۰ فروردین‌ماه، وزیر راه و شهرسازی کشورمان به  پیشنهاد محمد راستاد معاون خود و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با رئیس سازمان بنادر قطر، مشاور ارشد وزیر حمل و نقل قطر و مدیراان بندر حمد و الرویس قطر در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری هر دو کشور در بنادر ایران و قطر، صحبت و گفتگو شد.

گفتنی است روز گذشته محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان با مدیرعامل سازمان بنادر قطر نشست خبری مشترکی را نیز با حضور خبرنگاران ایرانی در محل سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تشریح توسعه همکاری های دو جانبه و ارتقای وضعیت و میزان تعاملات تجاری میان دو کشور برگزار کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، قرار است هیات عالی رتبه بنادر قطر که از روز ۲۰ فروردین ماه وارد ایران شده اند تا ۲۸ فروردین ماه در ایران حضور داشته باشند و ضمن بازدید از توانمندی های بنادر جنوبی کشور، نشست کاری مشترکی را با مدیران استانی، تجار و بازرگانان بنادر شهید رجایی، امام خمینی(ره) و بوشهر و همچنین جلساتی را نیز با مدیرعامل سازمان بنادر به منظور نهایی سازی موضوعات مشترک برگزار نمایند.

همچنین بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، برنامه های هیات قطری در ایران در روزهای آتی نیز تعیین شده است. بر همین اساس، امروز سه شنبه ۲۱ فروردین‌ماه هیات قطری به بوشهر سفر کرده‌اند و طی برگزاری نشست‌هایی از توانمندی‌هایی عملیاتی بندر بوشهر بازدید خواهند کرد. برای فردا چهارشنبه ۲۲هیات قطری همراه با مسئولان سازمان بنادر و  دریانوردی به بندر امام‌خمینی (ره) خواهند رفت و ضمن بازدید از بندر فوق از توانمندی‌های بندر امام‌خمینی اطلاعات لازم را کسب خواهند کرد.

بر اساس برنامه زمان‌بندی از دیگر برنامه‌های هیات‌قطری برای روز پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه حرکت به سمت خرمشهر و بازدید از بندر خرمشهر و همچنین حضور در اهواز است.

روز جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین‌ماه هیات فوق به بندرعباس سفر خواهد کرد و از توانمندی‌های عملیاتی بندر شهیدرجایی و بندر شهید‌باهنر بازدید خواهند کرد.

سفر به شیراز و آشنایی با موضوعات فرهنگی و توریستی از برنامه های روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه هیات قطری است.

گفتنی است در این دیدار، هادی حق شنای معاون امور دریایی سازمان بنادر، محمدرضا اله‌یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر، منصور آرامی عضو هیات عامل سازمان بنادر، محمدعلی حسن‌زاده‌محمدی معاونت امور بندری و اقتصادی حضور داشتند.  

شایان ذکر است هیات قطری دیدار کننده با وزیر راه و شهرسازی را کاپیتان الخنجی رئیس سازمان بنادر قطر، حسن الهیل مشاور ارشد وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر، کاپیتان الیافعی مدیر بندر حمد، خالد النعیمی مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری مدیر امور بین الملل وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور قطر تشکیل می‌دادند.

نظر شما