شناسهٔ خبر: 5194 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

آخرین وضعیت پرداخت وام مقاوم‌سازی مسکن/ جلسه بعدی به سال ۹۴ موکول شد

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از به نتیجه نرسیدن جلسه‌ تصمیم‌گیری درباره وام مقاوم‌سازی مسکن خبر داد و گفت: این موضوع را در کمیته مشترک با بانک مرکزی که سال آینده تشکیل می‌شود پیگیری خواهیم کرد.

محمد سعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره جلسه‌ای که امروز در کمیته مشترک با بانک مرکزی در خصوص وام مقاوم‌سازی برگزار شد توضیح داد: در این جلسه به نتیجه نهایی نرسیدیم و نتیجه‌گیری درباره این موضوع به جلسه دیگری موکول شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکره برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی گفت: بانک مرکزی معتقد است وام مقاوم‌سازی نوعی وام جعاله محسوب می‌شود و چارچوب آن با وام فعلی که مشارکتی است تفاوت دارد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران درباره امکان استفاده از وام نوسازی بافت‌های فرسوده برای مقاوم‌سازی افزود: در جلسه امروز گفته شد که مصوبه دولت در این خصوص باید اصلاح شود تا سهمیه‌ای به مقاوم‌سازی تعلق بگیرد.

به گفته ایزدی وام مقاوم‌سازی به ازای مترمربع محاسبه می‌ِشود و پیش از این پیشنهاد پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع در قالب این تسهیلات به بانک مرکزی داده‌ شده بود.

ایزدی در پایان گفت: جلسه بعدی با بانک مرکزی درباره این موضوع در سال آینده برگزار خواهد شد./

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۴:۰۴محمد 0 0

    سلام اقای ایزدی،باعرض تاسف می خواهم چیزی به شما بگویم که شایدهم ناراحت بشوید،و آن اینکه مدیران ومسئولان بانکی واجرایی شهرایلام هیچ احساس وظیفه ای نسبت به نامه ها،ابلاغیه ها و خروجی جلسات شما درمورد بافت فرسوده ندارند،متقاضیان فقط جواب سربالاتحویل می گیرند.
                                

نظر شما