شناسهٔ خبر: 52017 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت تعیین نقاط بندری در سواحل مکران/ مطالعه برای جانمایی بندر جاسک در دستور کار سازمان بنادر/ بهره‌برداری از ۱۵ موج‌شکن با اعتبار بالغ بر ۲۶۰ میلیاردتومان در چابهار

محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام بهره‌برداری از ۱۵ موج شکن با اعتبار بالغ بر ۲۶۰ میلیاردتومان در بندر شهید بهشتی چابهار از مطالعه و بررسی برای جانمایی بنادر بزرگ کشور همچون بندر جاسک در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

محمدرضا اله‌یار عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت تعیین نقاط بندری در سواحل مکران به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: یکی از سازمان های پیشرو در رابطه با سواحل مکران، سازمان بنادر و دریانوردی است که در این رابطه کارهای قابل توجهی نیز انجام شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از جمله اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با تعیین نقاط بندری، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که به عنوان بکی از بنادر بزرگ و توسعه‌ای کشور محسوب می‌شود که فاز اول آن در سال گذشته (۹۶) با حضور رئیس محترم جمهوری و وزیر راه و شهرسازی آماده و بهره‌برداری شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین در بندر شهیدبهشتی چابهار، ۱۵ موج شکن با اعتبار بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر ساخته شد که به عنوان موج‌شکن‌های کوچک چندمنظوره قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف شیلاتی و گردشگری را دارد.

اله‌یار گفت: در بحث مربوط به بنادر بزرگ هم مطالعات امکان‌سنجی در سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است. در حال بررسی و مطالعه بندر جاسک و جانمایی برای این بندر هستیم.

این مقام‌مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی همچنین اعلام کرد: در راستای طرح مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی کشور یکی از مواردی که اتفاق افتاده و بخشی از سواحل مکران هم در استان هرمزگان را شامل می‌شود در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه سواحل، یکی از کاربری‌ها، کاربری صنعتی است که در نظر داریم به غیر از کاربری بندری سایر کاربری‌ها از جمله کاربری صنعتی و سایر کاربری‌ها را در دستور کار قرار دهیم و به صورت متوازن از نعمت دریا، استفاده کنیم.

اله‌یار در پایان گفت: در بحث جانمایی‌های بندری نیز مسلما یکی از مواردی که در دستور کار داریم بحث ICZM (مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی) است.

نظر شما