شناسهٔ خبر: 52080 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد:

انجام ۷۲۰ سورتی پرواز نوروزی در فرودگاه اهواز/ رشد ۳۰ درصدی پروازها در سال ۹۷

فرودگاه اهواز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از انجام ۷۲۰ سورتی پرواز نوروزی در فرودگاه بین‌المللی اهواز خبر داد و گفت: با توجه به توسعه ۲۳ درصدی ترمینال فرودگاه، پیش‌بینی می‌شود پروازها در سال ۹۷ رشدی ۳۰ درصدی داشته باشند.

محمدرضا رضایی، مدیر کل فرودگاه‌های استان خورستان در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروازهای نوروزی فرودگاه بین‌المللی اهواز گفت: در یک بازه زمانی ۱۴ روزه، از ۲۹ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷، ۷۲۰ سورتی نشست و برخاست در این فرودگاه انجام شد و ۸۰ هزار و ۱۱۴ مسافر با این پروازها به سفر رفتند. 

به گفته او مجموعا ۸۳۶هزار و ۶۲۱ کیلوگرم بار در این مدت از طریق فرودگاه اهواز جابجا شده است و تهران و مشهد مقاصد اصلی مسافران نوروزی بوده‌اند.

رضایی با اشاره به گسترش ۲۳ درصدی فضای ترمینال فرودگاه بین‌المللی اهواز در سال ۱۳۹۶ گفت: سال گذشته فضای ترمینال فرودگاه از ۴۴۰۰ متر به ۷۵۰۰ متر افزایش یافت. این مساله در کنار گسترش پروازها باعث شد رضایت نسبی مسافران در ایام نوروز بالای ۵۰ درصد برآورد شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فعلی فرودگاه بین‌المللی اهواز، پیش‌بینی می‌شود پروازهای این فرودگاه در سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی را تجربه کند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان درباره خدمات نوروزی فرودگاه اهواز نیز گفت: آمادگی صد در صد واحدهای عملیاتی، برقراری میز خدمت ، تعیین افراد جهت راهنمای مسافر، برپایی سفره هفت سین، رنگ آمیزی جداول، خط کشی مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه، رنگ آمیزی بیلبوردها، راه اندازی غرفه کتاب، نصب سرعت گیر در نقاط پرخطر، راه اندازی غرفه فروش کت و شلوار در ترمینال داخلی، ساخت محل جدید اطلاعات پرواز، تعویض نردههای درب ورود و خروج فرودگاه، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، آماده سازی محل و پذیرش راهیان نور و گل کاری مسیرهای ورودی و خروجی بلوار از جمله اقداماتی بود که به منظور ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران در ایام نوروز صورت گرفت.

نظر شما