شناسهٔ خبر: 5221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نخعی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

فرودگاه کرمان مشکلی برای نشست و برخاست هواپیماها ندارد/ فقط ۲ پرواز به علت بارش برف لغو شد

باند پرواز فرودگاه سبزوار مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان شرایط پروازی را در فرودگاه‌های این استان عادی خواند و گفت: فقط ۲ پرواز در فرودگاه کرمان به علت بارش برف لغو شد.

محمد نخعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره لغو پروازهای این فرودگاه به دلیل بارش سنگین برف با بیان اینکه شب گذشته پرواز ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه تهران به مقصد کرمان بر اثر بارش شدید برف لغو شد گفت: هم اکنون مشکل نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه کرمان بر طرف و شرایط پروازی عادی شد.

وی افزود: از ساعت ۳ بامداد شخصا در محوطه باند حضور داشتم و عملیات بازگشایی باند انجام شد و الان هوای کرمان نرمال و شعاع دید در حال افزایش است بنابراین به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم که فرودگاه کرمان آمادگی نشست و برخاست هواپیماها را دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان یادآور شد: هم اکنون هواپیمای شرکت ماهان به مقصد کیش مجوز پرواز گرفت و تا دقایقی دیگر پرواز می‌کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های بم و سیرجان مشکلی برای عملیات پروازی ندارند افزود: البته در رفسنجان نیز به علت بارش برف شعاع دید کم بود اما هم اکنون شرایط عادی است و مشکلی برای نشست و برخاست هواپیما وجود ندارد.

نخعی با بیان اینکه تصور نمی‌شد شدت بارش برف در کرمان به این حد برسد اظهار کرد: همان هواپیمایی که شب از تهران به کرمان می‌آید صبح عازم تهران می‌شود بنابراین فقط دو پرواز ۱۱ و ۴۰ دقیقه شب گذشته تهران- کرمان و ۵ و ۳۰ دقیقه امروز کرمان-تهران در این فرودگاه لغو شد. بقیه پروازها برقرار بود که البته شاید به علت شرایط جوی با کمی تأخیر انجام شدند.

نظر شما