شناسهٔ خبر: 52242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان هرمزگان:

نگهداری نادرست بسیاری از ابنیه فنی هرمزگان را از بین می‌برد

داریوش باقرجوان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفـت: بسیاری از ابنیه فنی در حال از بین رفتن هستند که قسمتی از آن تقصر ما است چرا که نگهداری به طور صحیح انجام نشده است و ما باید از مدل‌های نو برای نگهداری این ابنیه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان هرمزگان ، داریوش باقر جوان شب گذشته در شورای اداری شهرستان بندرلنگه، با عذرخواهی از عدم حضور در جلسات قبلی شورای اداری شهرستان بندرلنگه به واسطه جلسات استانی، اظهار کرد: حس مطالبه‌گری بسیار خوب است وکسی که مسؤولیتی قبول می‌کند باید پاسخگوی حوزه کاری خود باشد و نبود امکانات و اعتبارات تا حدودی می‌تواند بهانه باشد.

وی با اشاره به مسؤولیت اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان مبنی بر نگهداری از تمام زیرساخت‌های محورهای مواصلاتی و شریانی، افزود: اعتبارات در حوزه راه‌های روستایی وفرعی در وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا می‌‌کند که ما نیز بهره‌بردار هستیم و ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی در سال‌جاری تخصیص داده شده است.

اين مقام مسئول اضافه کرد: مطالبه‌گری باید از تمام دستگاه‌ها صورت گیرد و ما موظف هستیم این سرمایه ملی و راه‌ها را به بهترین نحو ممکن نگهداری کنیم و در بحث راه‌ها هیچ  معامله‌ای نمی‌توان کرد چرا که جان انسان‌ها در میان است.

باقرجوان با اشاره به ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: مسؤولان هیچگاه اجازه ندهند راه‌ ساخته شود بدون مشخصات فنی  ابنیه فنی، همین الان درگیر راه‌های روستایی هستیم که ساخته می‌شود ولی ابنیه فنی در آن‌ها ساخته نمی‌شود.

ايشان  گفت: بسیاری از ابنیه فنی در حال از بین رفتن هستند که قسمتی از آن تقصر ما است چرا که نگهداری به طور صحیح انجام نشده است و باید از مدل‌های نو برای نگهداری این ابنیه‌ها استفاده کنیم.

وی بیان داشت: نزدیک ۲هزار و ۴۰۰ آبنما در استان هرمزگان وجود دارد که تعدادی نیز در شهرستان بندرلنگه می‌باشند و این‌ها خود عامل تصادف هستند، باید سعی کنیم که این عقب افتادگی را جبران کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان اذعان داشت: حدود ۳۰ الی ۴۰ سال از عمر رویه‌های آسفالتی و این ابنیه‌های  فنی می‌گذرد و بنابر این لازم است که به سرعت وارد عمل شویم و قول مسلمی که در این جلسه می‌دهم این است که تمام تلاش خود را بیشتر می‌کنیم تا بتوانیم اعتبارات مناسبی را برای شهرستان  داشته باشیم و از منابع و ظرفیت‌های شهرستان استفاده خواهیم کرد.

باقرجوان یادآور شد: تلاش‌ها در حوزه راه کافی نیست و بنده از خودم راضی نیستم به واسطه تلاش‌های کم و همکاران بنده در شهرستان باید تلاش خود را بیشتر کنند و به یکباره و یک‌شبه نمی‌شود معجزه کرد تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: بسیاری از کمبودهای محورهای مواصلاتی که فرماندار بندرلنگه اشاره نموده به زودی برای سامان دادن آن‌ها اولویت‌بندی و اقداماتی صورت خواهد گرفت.

نظر شما