شناسهٔ خبر: 52334 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عرفانیان در نخستین نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان و خانواده مطرح کرد:

آغاز عملیات مطالعاتی طرح ارتقای شرایط مدیریتی زنان/ ضرورت همکاری تمامی سازمان‌های تابعه برای پیشبرد برنامه‌های ۴ ساله دفتر امور بانوان/ تأکید بر اهمیت بالای بحث آموزش و توان‌افزایی کنش‌گران

جلسه مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده از آغاز عملیات مطالعاتی طرحی تحت عنوان ارتقای شرایط مدیریتی زنان به دستور وزیر راه و شهرسازی از اواخر سال ۹۶ خبر داد و گفت: ما در این اقدام تلاش داریم تا ضمن مروری بر ادبیات جهانی و مباحث جنسیتی در زمینه مدیریت بانوان، بر روی آمارها  و گزارش های موجود پیشین متمرکز شده و وضعیت فرایندهای ارتقای کارکنان وزارتخانه را براساس حساسیت‌های جنسیتی بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان و خانواده سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی با حضور منا عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده برگزار شد.

در این جلسه عرفانیان با هدف تشریح راهبردها و اولویت‌های کاری دفتر امور بانوان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: دفتر امور بانوان با هدف گسترده‌تر کردن هرچه بیشتر حوزه فعالیتی خود اقدام به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مسکن و حمل و نقلی شد تا بتواند از این طریق مسائل و مشکلات بانوان (چه در حوزه کارکنان و چه در بخش کاربران) را با تمرکز بیشتری بررسی و مطالبات موجود را بر اساس مستندات قانونی و گزارش‌های موجود پیگیری کند.

وی در ادامه از آغاز عملیات مطالعاتی طرحی تحت عنوان ارتقای شرایط مدیریتی زنان به دستور وزیر راه و شهرسازی از اواخر سال ۹۶ خبر داد و گفت: ما در این اقدام تلاش داریم تا ضمن مروری بر ادبیات جهانی و مباحث جنسیتی در زمینه مدیریت بانوان، بر روی آمارها  و گزارش های موجود پیشین متمرکز شده و وضعیت فرایندهای ارتقای کارکنان وزارتخانه را براساس حساسیت‌های جنسیتی بررسی کنیم.

این مقام مسئول دستیابی به راهکارهای نهایی برای رفع مشکات و تغییر و تحول‌های اساسی در ساختارهای موجود را هدف اصلی این طرح مطالعاتی دانست و افزود: در این راستا نیز ارتباط دفتر امور بانوان با معاونت توسعه و منابع انسانی را افزایش داده و تصمیم گرفته‌ایم تا همکاری جدی‌تری را در این حوزه پیش ببریم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده همچنین ضمن تأکید بر گستردگی حوزه فعالیتی وزارت راه و شهرسازی و ضرورت همکاری تمامی مدیران و مسئولین برای تحقق برنامه‌های حوزه بانوان بیان کرد: انسجام و همکاری منظم‌تر در سال ۹۷ برای اجرایی شدن برنامه‌های این بخش نقش مهمی دارد که امید داریم با برگزاری جلسات ماهانه به آن دست‌یابیم.

به گفته وی برگزاری جلسات به صورت ماهیانه در سازمان‌های تابعه و پرداختن در بخشی از جلسات به ارائه گزارش‌ها و تحقق برنامه ۴ ساله و بخشی دیگر به بحث آموزش پیشنهاد خوبی در بررسی دقیق‌تر مسائل و مشکلات خواهد بود.

عرفانیان با تأکید بر اهمیت بالای بحث آموزش و توان‌افزایی کنش‌گران (مشاوران امور بانوان) در جریان تغییر رویکردها  ادامه داد: در این راستا جلسه‌ای آموزشی را درخصوص مباحث و عدالت جنسیتی برای مشاوران برگزار و برنامه ۴ ساله حوزه امور بانوان را برمبنای این برنامه توجیه کردیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در جلسات ماهانه برای مشاوران سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در امور بانوان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم گرفتیم تا جلساتی را به صورت منطقه‌ای در سطح استان‌ها نیز برگزار و مشکلات موجود در حوزه بانوان در بخش های گوناگون را بررسی و برنامه‌ای یکپارچه را در کل کشور پیش ببریم./

نظر شما