شناسهٔ خبر: 52427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست با روسای ادارات راهداری استان همدان مطرح شد:

ضرورت توجه به نقاط حادثه‌خیز در محورهای غیرشریانی استان

نشست معاون راهداری استان همدان بر ضرورت توجه و اولویت‌بخشی به نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی‌خرم در جمع روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان همدان با تأکید بر ارتقای راه‌های فرعی و روستایی استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای راه‌های فرعی و روستایی استان در دستور کار قرار گرفته و این برنامه از اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده تصادفات استان همدان واژگونی خودرو و خروج از جاده است، افزود: کاهش تصادفات در محورهای فرعی و روستایی این استان نیز نیازمند توجه جدی است.

پرورشی خرم بر ایمن‌سازی کلیه محورهای فرعی و روستایی استان تأکید و تصریح کرد: لازم است با ایجاد پارکینگ در محورهای فرعی و روستایی پلیس‌راه نیز در این محورها مستقر شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، بررسی نقاط حادثه‌خیز و نوع تصادفات در محورهای استان را از دیگر اولویت‌های پیش رو این اداره عنوان کرد و گفت: از این پس هر ماه نشست‌های کارشناسانه پیرامون بررسی و تحلیل مسائل ایمنی در ادارات راهداری شهرستان‌ها برگزار و موارد بررسی می‌شود.

پرورشی‌خرم، ایمنی جاده‌ها را مقوله‌ای مهم بیان کرد و گفت: در برخی از محورهای استان، تیرهای برق در حریم راه‌ها نصب شده که لازم است با رایزنی با شرکت توزیع نیروی برق نسبت به جابه‌جایی و صدور مجوز اقدام شود.

این مسئول همچنین از روسای ادارات خواست، پروژه‌های راهداری استان را با اثربخشی و حساسیت بیشتری دنبال کنند.

بررسی رفع عیوب، کمبود و نقص‌های احتمالی موجود در محورهای شریانی مطابق با دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان و تأکید بر تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات و تعمیرات ابنیه فنی و نگهداری راه‌ها از دیگر مباحث عنوان شده در این نشست بود.

نظر شما