شناسهٔ خبر: 52473 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در کارگاه آموزشی کنوانسیون مارپل تاکید شد:

مدیریت کارایی انرژی کشتی‌ها/ استفاده از سوخت کشتی‌های کم‌گوگرد / تهیه استراتژی کاهش گازهای‌گلخانه‌ای

جلسه کارگاه آموزشی کنوانسیون مارپل با تمرکز بر جلوگیری از آلودگی هوا ناشی از کشتی‌ها با همکاری سازمان بین‌المللی دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در کارگاه آموزشی کنوانسیون مارپل مقررات و الزامات جهانی مرتبط با بحث های کاهش آلودگی هوا در صنعت کشتیرانی با حضور دو مدرس عالیرتبه سازمان آیمو و نمایندگان بنادر شمالی و جنوبی و سازمان حفاظت محیط زیست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در کارگاه یاد شده که از ۲۷ لغایت ۲۹ فروردین برگزار شد، نحوه اجرای الزامات ضمیمه ۶ کنوانسیون مارپل، استفاده از سوخت کشتی های کم گوگرد (نیم درصد) از سال ۲۰۲۰، الزامات بین المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای  و دی اکسیدکربن براساس تفاهم نامه پاریس و تهیه استراتژی کاهش گازهای گلخانه ای (GHG) مورد تاکید قرار گرفت.

در راستای رعایت مفاد کنوانسیون های مارپل، الزامات مربوط به کاهش گازهای کاهنده لایه ازن و پروتکل مونترال، مدیریت کارایی انرژی کشتی ها برای ارتقای کارایی کشتی ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، رویه های کنترل و بازرسی از کشتی ها در بنادر، الزامات دولت های صاحب پرچم و رویه های صدور و اعطای گواهینامه های مورد نیاز کشتی در کارگاه آموزشی مورد اشاره قرار گرفت.

»مارپل» کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها است که در سال ۱۹۷۳ ابتدا تدوین و سپس طبق توافقنامهٔ ۱۹۷۸ اصلاح گردید. کلمهٔ "مارپل" خلاصه شده (Marine Pollution) یا آلودگی دریایی است

نظر شما