شناسهٔ خبر: 52530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته ملی ایمنی حمل‌ونقل مطرح شد:

راننده، نوک پیکان حمل‌ونقل عمومی است

مراسم معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به مناسبت هفته ملی ایمنی حمل‌ونقل گفت: راننده در حقیقت، نوک پیکان حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده به مناسبت هفته ملی ایمنی حمل‌ونقل در پایانه مسافربری انقلاب همدان و در جمع رانندگان این مجموعه با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم مردم، از نظر علمی اعتقاد داریم رانندگی شغلی بسیار سخت است، زیرا رانندگی مستلزم مهارتی است که همزمان چندین نوع کار و فعالیت را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام این فعالیت در مدت‌زمان طولانی خسته‌کننده است، افزود: یکی از عوامل تصادفات، خستگی و بی‌دقتی رانندگان است که طبق دستورالعمل رانندگان موظف هستند هر سه ساعت یک‌بار حتماً توقف و استراحت داشته باشند، زیرا امنیت جان مسافران را به عهده دارند.

پناهنده به بعد شخصیتی رانندگان و نوع برخورد آنان با مسافر اشاره کرد و گفت: رانندگان باید با توجه به مواجه بودن با شخصیت‌های متفاوت، دیدگاه روانشناسی مناسبی داشته و نسبت به تقاضای مسافران بی‌تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: رانندگان باید علاوه بر رفتار مناسب و حسن برخورد و تکریم مسافران، سرویس‌های مسافرتی خوبی را در اختیار مسافران قرار داده و شئونات اخلاقی، اسلامی و انسانی در محیط سفرهای بین‌شهری کاملاً رعایت شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان همدان در ادامه به منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده‌ای اشاره کرد و افزود: وجود برچسب توشه، راننده را از اتهامات مختلف مبرا می‌کند زیرا که مشکلات ناشی از محتویات ساک‌ها و یا جابجایی وسایل شخصی مسافران به وجود نخواهد آمد.

این مسئول همچنین بر سفری ایمن با رعایت کامل اصول ایمنی تأکید و تصریح کرد: توجه مدیران فنی به کم و کاستی‌های ناوگان مسافری در ایمن ماندن وسایل نقلیه و سفرهای انجام شده بسیار مؤثر است.

سرهنگ خرمی نیز به نمایندگی از پلیس‌راه همدان در این مراسم با تأکید بر اینکه رانندگان باید به قوانین و مقررات شرکت‌ها، توجه داشته باشند بر رعایت راهنمایی و رانندگی، همراه داشتن تجهیزات و داشتن کارت معاینه فنی تأکید کرد.

وی افزود: در راستای سفرهای بین‌شهری، حضور مدیران فنی و دقت در صدور برگه‌های معاینه فنی ناوگان مسافربری عمومی قبل از حرکت الزامی است.

خرمی ادامه داد: ناوگان حمل‌ونقل استان باید با تمام ظرفیت، خدمات قابل قبولی را به مسافران ارائه دهد.

نظر شما