شناسهٔ خبر: 52576 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‎های استان گلستان خبر داد:

فرودگاه گرگان در رتبه دوم رشد پروازها/ افزایش ۴۸ درصدی پروازها در سال ۹۶

فرودگاه گرگان مديرکل فرودگاه‎های استان گلستان از رشد ۴۸ درصدی نشست و برخاست پرواز در فرودگاه گرگان و کسب رتبه دوم کشوری در اين حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي فرودگاه های استان گلستان، رامین آذری با اعلام اين خبر گفت: بر اساس یکصدمین شماره از ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور در سال ۹۶، فرودگاه گرگان با ۴۸ درصد رشد پرواز در بین فرودگاه های مراکز استان ها، مقام دوم را در اين شاخص كسب كرد.

مديركل فرودگاه های استان گلستان افزود: سال گذشته ۴۰۷۳ نشست و برخاست در فرودگاه گرگان انجام شد که این میزان نسبت به سال ۹۵ بیش از ۴۸ درصد رشد نشان می دهد. همچنين در اعزام و پذیرش مسافر با جابه جایی ۲۹۵ هزار و هشت مسافر، شاهد رشد ۳۲ درصدی بوديم و در جابه جایی بار با ارسال و پذیرش دو ميليون و  ۱۷۱ هزار کیلوگرم به رشد ۴۵ درصدی دست يافتيم.

وي در ادامه با اشاره به جایگاه شانزدهم فرودگاه گرگان در جدول عملکردی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: این آمار نشان دهنده آن است که استان گلستان داراي ظرفيت افزایش پروازها و برقراری مسیرهای جدید است و در صورت بالا رفتن تعداد پروازها با حمایت و استقبال خوب اهالي استان مواجه خواهیم شد.

آذری افزود: ما همواره با نیازسنجی و نظرسنجی، پیگیر خواسته ها و مطالبات مسافران در برقراری مقاصد جدید پروازی، افزایش پروازها و اجرای طرح های توسعه ای فرودگاه های استان هستيم.

وی با اشاره به طرح ها و پروژه های در دست اجراي فرودگاه های استان گفت : با بهره برداری از سیستم های کمک ناوبری جدید ILS  و DVOR/DME و نيز سیستم روشنایی تقرب دقیق (PALS)، ضمن بهبود ارائه خدمات به پروازها، شاهد کاهش تاخیر و ابطال پروازها در فرودگاه گرگان خواهیم بود. همچنین امیدواریم سال ۹۷ شاهد بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه گرگان و افزایش سطح کیفی خدمت رسانی به مسافران باشیم.

گفتنی است؛ اكنون پنج شرکت هواپیمایی در فرودگاه گرگان در هفت مسیر پروازی فعالند.

نظر شما