شناسهٔ خبر: 52629 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نمایشگاه کیش صورت می گیرد

حضور فعال سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات کیتکس

داریوش باقرجوان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات کیتکس کیش حضوری فعال و پویا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان ؛ داریوش باقر جوان محورهای تعیین شده نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات را با توجه به گستردگی این حوزه فقط در چندین محور منجمله کسب وکارهای نوین ،بازارگاههای الکترونیکی "استارتاپ" حمل ونقل هوشمند بخصوص سامانه‌های بومی سازی شده دانست وتاکید بیشتری داشت که با توجه به‌اینکه سازمان راهداری  وحمل ونقل جاده‌ای در چندین سال اخیر پیشرفت‌های خوبی دراین زمینه داشته دراین نمایشگاه جهت ارائه محورهای یاد شده ، جذب سرمایه گذار وتقویت وجلب مشارکت بخش خصوصی دراین امر حضور فعال و پویا  یافته است  .

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود : غرفه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای روزانه شاهد تعداد زیادی بازدید کننده است که  بیشتر پرسش‌های بازدید کنندگان از نمایشگاه کیتکس در خصوص طرح جامع سپهتن و همچنین بازارگاه‌های الکترونیکی حمل ونقل میباشد ، که فرآیند فعال شدن بخش خصوصی در دوبخش سرمایه گذاری و شرکتهای استارتاپی دانش بنیان برای بازدیدکنندگان مورد سوال هست.

وی گفت: واکنشها به فعالیت‌های سازمان در این دو حوزه بسیار جذاب بود و  نشان دهنده حمایت سازمان و سرمایه گذاری در حوزه IT است كه البته نقطه نظر بازدیدکنندگان در خصوص پروژه سپهتن پیرامون تسهیل فرآیند اجازه فعالیت شرکتهای دانش بنیان در زمینه‌این پروژه بود.

شایان ذکر است  سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشوراولین سازمان پیشگام ارائه دهنده مجوز رسمی به شرکتهای نوپا درخصوص بازارگاه الکترونیک حمل ونقل بار بوده است که تاکنون موفق به صدور ۴ مجوز رسمی به شرکت های واجدالشرایط شده است و تعداد ۳۰ شرکت در لیست متقاضیان در حال بررسی میباشند که در صورت دارا بودن شرایط بزودی مجوز رسمی را دریافت خواهند نمود .

در بحث سامانه سپهتن درمحور بومی سازی ۴ شرکت فعالیت دارند  و این سامانه بر روی  ۱۴ هزار اتوبوس درسطح کشور نصب شده است .  سامانه سپهتن  مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که با نصب در درون ناوگان تجاری امکان پایش و پیمایش را فراهم می‌آورد.

 از کلی اهداف این سامانه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود.

- افزایش ایمنی و ارتقا سطح کنترل پایش لحظه‌ای هوشمند و شناسایی متخلفین از مقررات

-  کاهش زمان سفر، احترام به حقوق شهروندی ذینفعان حوزه حمل و نقل جاده‌ای

-  بهینه سازی مصرف سوخت از طریق توزیع سوخت متناسب با پیمایش خودرو

 - ارتقا بهره وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی

-  ارائه خدمات و اطلاعات به مراجع ذیصلاح قانونی و بهره‌برداران مختلف

-  ایجاد بانک اطلاعات ناوگان(رانندگان، خودروها، ترددها، شرکت‌های حمل و نقل و...) بصورت یکپارچه

-  قابلیت ردگیری دقیق خودروها و محموله‌های قاچاق، سرقتی و مشکوک

-  تسریع در امداد و نجات در حوادث

-  حذف ارتباط‌های غیرضروری چهره به چهره با رانندگان و انجام کنترل بدور از اغماض و سلیقه‌ای

- پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان

نظر شما