شناسهٔ خبر: 52664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته ایمنی حمل‌ونقل انجام شد:

ارائه آموزش‌های ایمنی در ۲۵ مدرسه حاشیه راه‌های استان مرکزی

مراسم آموزش‌های ایمنی و عبور و مرور دانش آموزان در ۲۵ مدرسه حاشیه راه‌های استان مرکزی به‌منظور آشنایی آن‌ها با قوانین راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از خطرات ناشی از تصادف ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، معاون حمل‌ونقل اداره راهداری استان مرکزی با اعلام این خبر در مراسم نواختن زنگ ایمنی حمل‌ونقل به مناسبت روز ۷ اردیبهشت در مدرسه امام کاظم (ع) در روستای حاجی‌آباد اراک گفت: زندگی امروز وابسته به سیستم حمل‌ونقل است لذا باید علاوه بر استفاده از حمل‌ونقل ایمنی آن را نیز یاد بگیریم، به همین منظور تاکنون در ۱۰ مدرسه  استان تجهیزات فیزیکی مانند تابلوها، خط نوشته سطح جاده و چراغ چشمک‌زن و ...  نصب شده است. 

محسنی افزود: هر چند انواع خودروها و سایر وسایل نقلیه، راحتی و آسایش را برای ما به ارمغان آورده‌اند، اما فراموش نکنیم که حتی این وسایل سودمند هم می‌توانند خطرآفرین باشند اگر ما به اصول استفاده صحیح از آن‌ها توجه نکنیم. 

وی با تأکید بر اینکه  از بین سه عامل تصادف جاده، خودرو و راننده؛ عامل انسانی بیشتر مقصر است، تصریح کرد: در صورتی که جاده و یا خودرو نقص داشته باشد اگر عامل انسانی آموزش‌های لازم را فرا بگیرد می‌تواند از خطرات احتمالی نجات یابد. 

غلامی معاون آموزش ابتدایی در اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه نیز گفت: آموزش نقش اساسی در یادگیری قوانین و مقررات رانندگی و ایمنی برای دانش آموزان دارد که مربیان و معلمان با زبانی که برای آن‌ها قابل‌فهم باشد به آن‌ها آموزش دهند. 

زنگ ایمنی به مناسبت گرامیداشت ۷ اردیبهشت به عنوان روز ایمنی حمل‌ونقل در مدرسه امام کاظم (ع) در روستای حاجی‌آباد نواخته شد. این مراسم با حضور معاون حمل‌ونقل و رئیس اداره ایمنی و ترافیک از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان اراک، جانشین فرماندهی پلیس‌راه استان و فرمانده پلیس‌راه اراک - قم برگزار شد. 

در این مراسم آموزش‌های قوانین و مقررات و نکات ایمنی توسط گروه نمایش و در قالب طنز با اجرای پارک ترافیک سیار انجام شد و دانش آموزان به‌طور عملی مطالب را فرا گرفتند.

نظر شما