شناسهٔ خبر: 52670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل در روستای فرفهان شهرستان خمین انجام شد

برگزاری طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت

جلسه طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در راه های استان مرکزی در روستای فرف هان شهرستان خمین با حضور ۱۵۰ موتورسوار انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری استان مرکزی، طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در راههای استان مرکزی در روستای فرفهان شهرستان خمین با حضور ۱۵۰ موتورسوار انجام شد. در این جلسه فرماندار خمین،نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خمین، پلیس راه استان، فرماندهی انتظامی شهرستان خمین و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خمین حضور داشتند. 

پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرو جمهوری اسلامی ایران، آقای عابدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به حاضران جلسه مطالبی در خصوص اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران و ارتقای فرهنگ ترافیک ارائه کردند. 

سپس محسنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به گرامیداشت روز ۷ اردیبهشت که توسط شورای عالی فرهنگ کشور به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل اشاره کردند و به ارائه فایل آموزشی و تصاویری از سابقه و آمار تصادفات جاده ای کشور و همین طور تلفات جاده ای استان پرداختند. دربخش دیگری از آموزش در مورد علل فوت موتورسواران در راههای برون شهری و روستایی، به عامل عمده تلفات که ناشی از ضربه به سر می باشد و به تاثیرات استفاده از کلاه ایمنی برای اجتناب از چنین سوانحی پرداخته شد و تصاویری از ناهنجاری های ترافیکی راکبان موتورسیکلت ارائه گردید.  

در ادامه جلسه تهرانی فرماندار شهرستان خمین به ایراد سخنرانی پرداختند و در مورد تعیین روز ایمنی حمل و نقل در ۷ اردیبهشت توضیحاتی دادند و به اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیک در کاهش تلفات ناشی از تصادفات و نقش مهم استفاده از کلاه ایمنی در ایمنی موتورسواران اشاره داشتند .  

سرگرد حاج کاظمی رئیس راههای روستایی فرماندهی پلیس راه استان مواردی درخصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و  علت عمده و سابقه تصادفات موتورسواران در روستای فرفهان و شهرستان خمین و اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش نکات ایمنی و رعایت قوانین اشاره کردند. 

در پایان جلسه به موتورسواران روستای فرفهان شهرستان خمین  کلاه ایمنی اهدا شد.

نظر شما