شناسهٔ خبر: 52694 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

حمایت از جامعه کارگری برای دسترسی به خدمات سلامت/ ورود کارگران بدون لباس کار به بندر شهید رجایی؛ ممنوع

صابری معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طرح ممنوعیت ورود کارگران بدون لباس کار و تجهیزات حفاظت فردی به بندر شهید رجایی به منظور حمایت از جامعه کارگری برای دسترسی بهتر به خدمات سلامت از ۱۵ اردیبهشت اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمود صابری" طی سخنانی در نشستی به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و همچنین بزرگداشت هفته تکریم کار و کارگر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه بسیار مهم بهداشت و سلامت شغلی کارکنان و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، مسئولین و متولیان امر باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنوع فعالیت ها و فرآیندها در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، توجه جدی به سلامت کارکنان و حمایت و پشتیبانی از طرح ها و برنامه های مربوط به ارتقای سلامت از جمله رسالت های اصلی مدیران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان محسوب می شود.

صابری از آغاز اجرای "طرح ممنوعیت ورود کارگران بدون لباس کار و تجهیزات حفاظت فردی" در قالب یک برنامه منسجم و کلان، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: این طرح که دارای پشتوانه قانونی است، از جمله اقدامات موثر بزرگترین بندر تجاری کشور در حمایت از کارگران و برقراری عدالت دردسترسی به خدمات سلامت محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از اجرای این طرح را ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن مسائل مربوط به ایمنی و بهداشت و حمایت از جامعه کارگری در دسترسی به خدمات سلامت برشمرد و اهتمام جدی مدیران شرکتهای مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی در تحقق کامل این اهداف را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی در پایان با اشاره به شعار سال ۹۷ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان "سلامت برای همه ، در همه جا " ابراز امیدواری کرد، گام های موثری در مسیر تحقق سلامت جامعه کارگری شاغل در بزرگترین بندر تجاری کشور و ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال آنان برداشت.

نظر شما