شناسهٔ خبر: 52734 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

نیاز سوخو به دریافت تایید صلاحیت پروازی برای ورود به ناوگان ایران

سازمان هواپیمایی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سفارش سوخو سوپرجت ۱۰۰ توسط شرکت‌های هواپیمایی گفت: همه تایپ‌های هواپیما باید پیش از ورود به ناوگان ایران، گواهینامه صلاحیت پروازی از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری و سخنگوی این سازمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره خرید هواپیمای سوخو سوپرجت توسط شرکت‌های آسمان و ایران‌ایرتور گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به موضوع خرید هواپیما ورود نمی‌کند. ایرلاین‌ها مجاز هستند که برای تامین ناوگان خود با شرکت‌های تامین کننده مختلف هواپیما در سراسر جهان مذاکره کنند.

جعفرزاده اضافه کرد: آنچه در مورد خرید هواپیما مهم است، رعایت الزامات و استانداردهای هواپیمایی کشوری است.

وی ادامه داد: هر هواپیما برای ورود به ناوگان هواپیمایی ایران باید گواهینامه صلاحیت پروازی را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کند. هر تایپی که موفق به دریافت این گواهینامه شود، از نظر سازمان هواپیمایی کشوری از ایمنی لازم برای پرواز در ایران برخوردار خواهد بود.

جعفرزاده درباره سوخو سوپرجت ۱۰۰ گفت: با توجه به اینکه با زمان ورود این هواپیما به ایران فاصله داریم، هنوز صلاحیت پروازی آن در سازمان هواپیمایی کشوری بررسی نشده است. اما نسبت به سوپرجت شناخت داریم و گزارش‌های فنی و ایمنی آن را دنبال می‌کنیم.

نظر شما