شناسهٔ خبر: 52738 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل عمران و توسعه فرودگاه هاي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران خبر داد:

پیشرفت مطلوب توسعه اپرون فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز مديرکل عمران و توسعه فرودگاه هاي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران دربازديد از پروژه هاي فرودگاه تبريز تاکيد کرد که ميزان پيشرفت پروژه توسعه اپرون از برنامه پيش بيني شده نيز جلوتر و با پيشرفت حدود هشت درصد در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي فرودگاه هاي آذربايجان شرقي، محمدرضا زحمتکشان دراين بازديد اظهار کرد: پروژه توسعه ترمینال شماره ۳ فرودگاه تبریز که عملیات اجرایی آن به تازگی آغاز شده، با دقت و سرعت در حال انجام است که با توجه به قرار گرفتن طرح در مسیر عبور کابل های پایگاه شکاری شهید فکوری، نیاز به برخی تغییرات اندک در محل ستون ها وجود دارد که این موضوع با مشاور مطرح شده است و تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

وی درباره وضعیت ترمینال بین المللی فرودگاه تبریز نیز گفت: طبق توافقات قبلی این پروژه بايد به سرمایه گذار واگذار شود.

دراين بازديد همچنين حسين صادقي، قائم مقام معاون عمليات فرودگاهي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي  ايران گفت: پروژه های توسعه و بهسازي اپرون و نيز توسعه ترمينال شماره ۳ فرودگاه تبریز جزو مهم ترین پروژه های فرودگاه تبریز هستند که با بهره برداری از آنها فرودگاه تبریز گام مهمی در مسیر پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر بر خواهد داشت.

مصطفي صفايي، مديركل فرودگاه هاي استان آذربايجان شرقي نيز عنوان كرد: پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه تبریز با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجراست که با اتمام آن ظرفیت پذیرش پارکینگ هواپیمای فرودگاه تبریز به بیش از دو برابر افزایش می یابد. همچنين ترمینال سه فرودگاه تبریز با هزینه ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به  مساحت ۷۸۷ متر مربع توسعه می یابد.

نظر شما