شناسهٔ خبر: 52794 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

يك مقام مسئول در سازمان هواپيمايی کشوری خبر داد:

لغو مجوز ۹ دفتر خدمات مسافرت هوايی تعلیق ۲۰ دفتر

سازمان هواپیمایی کشوری مديرکل دفتر نظارت بر شرکت ها، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپيمايی کشوری از لغو مجوز ۹ دفتر و تعليق ۲۰ دفتر خدمات مسافرت هوايی در فروردين ماه جاري خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علي اصغر باريكاني با اشاره به مجوز ۹ دفتر و تعليق ۲۰ دفتر خدمات مسافرت هوايي در فروردين ماه جاري گفت: در بازرسي هاي مستمر و موردي كارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان از دفاتر خدمات مسافرت هوايي تهران و شهرستان ها مواردي از جمله تخلفات آئين نامه اي، گرانفروشي، عدم تمديد ضمانت نامه، عدم احراز شرايط راه اندازي پس از تعليق در مدت تعيين شده و از همه مهمتر عدم توجه به اخطارها و دستورالعمل هاي سازمان هواپيمايي كشوري محرز شد.

وي به راه اندازي سامانه ثبت نام و صدور مجوز صلاحيت فعاليت در زمينه فروش بليت الكترونيكي اشاره كرد و افزود: با راه اندازي سامانه مذكور ۲۷۸ مورد ثبت نام انجام شده و تاكنون تعداد ۷۸ مورد از درخواست متقاضيان بررسي و موافقت اصولي صادر و از اين تعداد ۱۳ مورد مجوز صلاحيت فعاليت در زمينه الكترونيكي دريافت كرده اند.

باريكاني با بيان اينكه ۳۲ مورد ديگر از موافقت اصولي هاي صادر شده تا پايان ارديبهشت ماه مجوز بهره برداري دريافت خواهند كرد گفت:  سازمان هواپيمايي كشوري سامانه هاي الكترونيكي داراي مجوز از اين سازمان را از منابع معتبر براي عرضه بليت هواپيما دانسته و خريد بليت هواپيما را براي مسافران اين بخش از اين منابع توصيه مي كند.

گفتني است؛ دفاتري كه قصد فعاليت در زمينه فروش بليت الكترونيكي را دارند با مراجعه به سايت سازمان به آدرس www.cao.ir سامانه دفاتر فروش بليت الكترونيكي نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

نظر شما