شناسهٔ خبر: 52846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرهاد فرزانه خبر داد:

احداث ۱۵ پروژه عمرانی در استان همدان/ رفع تصرف ۴۲ هکتار اراضی ملی/ آسفالت ۱۸.۱ کیلومتر راه روستایی

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در تشریح اقدامات انجام شده سال گذشته استان از احداث ۱۵ پروژه عمرانی و آسفالت ۱۸.۱ کیلومتر راه روستایی خبر داد.

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه راه و شهرسازی استان گفت: 

در سال گذشته احداث ۴ بیمارستان در شهرهای همدان، نهاوند، تویسرکان و بهار با زیربنای کل ۶۰۸۷۶ مترمربع و اعتبار ۱۹۱ هزار و ۱۱۹ میلیون ریال در دست اجرا بود، که بیمارستان نهاوند در اردیبهشت ۹۶ تحویل موقت شد و در شهریور ماه ۹۶ به بهره‌برداری رسید، همچنین در حال حاضر بیمارستان‌های اکباتان، تویسرکان، بهار در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

فرزانه افزود: تعداد ۱۳ پروژه استانی با مساحت ۴۴۸۲۵ مترمربع در حوزه مديريت فنی و اجرايی در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان همچنین در خصوص عملکرد حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در سال ۹۶ گفت: طی سال گذشته ۴۲ هکتار اراضی به دولت بازگردانیده شد.

وی ادامه داد: تعداد ۴۱ مورد رفع تصرف اراضی به مساحت کل ۴۲۲۰۰۸.۵ مترمربع و به ارزش ۴۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تومان در استان صورت گرفت.

وی بیان کرد: در کمیته سیما و منظر شهری سال ۹۶ استان از ۲۳ مصوبه تعداد ۱۵ مصوبه سهم شهر همدان و ۷ مصوبه مربوط به شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن، کبودرآهنگ و فامنین (هر کدام ۱ مصوبه) بود.

فرزانه در خصوص عملکرد اداره طرح‌های کالبدی استان در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته طرح تفصیلی فامنین و لالجین ابلاغ شد و طرح تفصیلی زنگنه در مرحله ابلاغ است همچنین طرح جامع-تفصیلی دمق و قهاوند به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده و در مرحله ابلاغ است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان همچنین در تشریح اقدامات انجام شده استان در حوزه راه طی سال ۹۶ عنوان کرد: سال گذشته در استان همدان ۱۸.۱ کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شد و حدود ۳۰ کیلومتر در مرحله اجرای زیرسازی و بیس است.

وی افزود: در حوزه راه‌های اصلی نیز پروژه‌های بیس و آسفالت محور تویسرکان-کنگاور، زیرسازی قطعه ۲ محور فوق و پروژه آسفالت محور نهاوند-آورزمان به اتمام رسید و دیگر پروژه‌های استان در شهرهای ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ، فامنین، قهاوند و اسدآباد در دست اجراست.

وی در خصوص عملکرد یکساله فرودگاه استان در سال گذشته گفت: از تاریخ ۹۶/۱/۱ تا ۹۶/۱۲/۱ تعداد ۵۰۳ سورتی پرواز غیر مسافری و بیش از ۲۹۲ سورتی پرواز مسافری داشتیم.

فرزانه عنوان کرد: پروژه سردرب فرودگاه همدان تکمیل شد، همچنین پروژه‌های تکنیکال بلاک، محوطه‌سازی جبهه زمینی با مساحت ۱۰۵۰۰ مترمربع و پروژه ترمینال حجاج در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص عملکرد اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان در سال ۹۶ نیز اظهار کرد: در سال ۹۶، ۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۸۳۶۸ میلیون ریال در استان احداث شد.

وی ادامه داد: طرح بهسازی و نوسازی و بازآفرینی ۲ شهر و ۳ محله با اعتبار ۲۳۸۰ میلیون ریال تهیه و همچنین تسهیلات نوسازی مسکن در محدوده هدف بازآفرینی به ۷۶۲ واحد مسکونی ارائه شد.

نظر شما