شناسهٔ خبر: 52931 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

تدوین برنامه های مناسب برای توسعه گردشگری دریایی توسط سازمان بنادر/ تلاش برای تبدیل مازندران به قطب سفرهایی دریایی کشور

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌های خوبی برای توسعه گردشگری دریایی تدوین کرده است اما استان مازندران پتانسیل‌های بیشتری دارد که هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه ملجس، درباره توسعه گردشگری دریایی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: سال‌های متمادی است که در مورد فاصله گرفتن کشور از درآمدهای نفتی صحبت می‌شود و بارها وابستگی درآمدهای نفتی برای کشور چالش زا شده است.وقتی قیمت جهانی کاهش پیدا می‌کند خودبخود درآمدهای ارزی کشور کم می شود.این در شرایطی است که وابستگی به گردشگری دریایی باعث ثبات اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین جایگزین برای عدم وابستگی به درآمدهای نفتی، صنعت گردشگری است که تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی گیرد. از این‌رو یکی از کارهای که مجموعه‌های مختلف چون سازمان میراث‌فرهنگی و سازمان بنادر می‌توانند با حمایت دولت به سرانجام برسانند، انواع گردشگری و به خصوص گردشگری دریایی داخلی و خارجی است.

نماینده مردم آمل  با بیان اینکه گردشگری دریایی داخلی و خارجی به منزله جذب مسافران کشور و سایر کشورها است، تصریح کرد: خیلی از کشورهای صاحب دریا، با جذب گردشگری دریایی درآمد زایی می کنند. در این زمینه به توسعه و جایگاه مطلوبی دست پیدا کردند.از اینرو ایران هم می‌تواند در این مسیر رشد قابل توجهی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی برنامه های مدونی برای توسعه گردشگری دریایی دارد، اذعان کرد: به رغم آنکه این سازمان تلاش های متعددی برای رونق گردشگری دریایی انجام داده، اما هنوز کافی نیست.بدین جهت پیشنهاد می کنم؛ استان مازندران به عنوان قطب گردشگری دریایی مدنظر قرار گیرد تا یک منطقه به عنوان پایلوت، روند توسعه‌ای خود در این بخش تخصصی دنبال کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایران باید حداکثر استفاده را از دریا ببرد.درست است که حمل و نقل دریایی محوری ترین فعالیت بندری کشور است ولی اگر بخواهیم برای اقتصاد کشور کار پایه ای انجام دهیم، توسعه گردشگری دریایی اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه باید از روزمره گی در فعالیت‌های بندری فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: صنعت دریا و دریانوردی نیازمند تحول جدی است.بر این اساس نمایندگان مجلس در جهت توسعه بخش‌های مختلف دریایی، آماده همکاری هستند.

نظر شما