شناسهٔ خبر: 53009 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزيرراه و شهرسازی در ديدار با سفير جمهوري آذربايجان مطرح کرد:

تاکید بر حذف موانع و هزینه‌های غیرضروری حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و آذربایجان

پرچم رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه «باید دو طرف تلاش كنیم تا موانع و هزینه‌های غیرضروری حذف شود» گفت: همچنین همکاری‌ها در چارچوب همکاری‌های چندجانبه ازجمله كریدور شمال-جنوب، تراسیكا و غیره افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سفیر جمهوری آذربایجان با معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسائل فی‌مابین ازجمله راهكارهای تسریع، تقویت و فعال‌سازی كریدورهای حمل‌ونقلی و سایر موضوعات دوجانبه در زمینه  حمل‌ونقل جاده‌ای دیدار و گفت‌وگو كرد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان  طی سخنانی به سوابق طولانی و همکاری‌های متقابل دو کشور، به‌ویژه  در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره كرد و با تقدیر از فعالیت‌های مستمر و سازنده سفارت جمهوری  آذربایجان در تهران از روند رو به رشد همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو كشور ابراز امیدواری كرد و تردد سالانه بیش از صد هزار كامیون از پایانه‌های مرزی بین دو كشور نشانگر این امر است. 

وی همچنین اظهار داشت: ظرفیت دو کشور در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به‌مراتب بیش از وضعیت فعلی است، لذا باید دو طرف تلاش كنیم تا موانع و هزینه‌های غیرضروری حذف شود. همچنین همکاری‌ها در چارچوب همکاری‌های چندجانبه ازجمله كریدور شمال-جنوب، تراسیكا و غیره افزایش یابد.

بنیاد حسیناف سفیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های مناسب بین دو كشور اعلام نمود: پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی میان دو كشور وجود دارد كه امید است با همکاری‌های بیشتر دو كشور، راهكارهای توسعه و بالقوه نمودن پتانسیل‌های موجود، در جهت رفع مشكلات حمل‌ونقل جاده‌ای و ارتقای حجم مبادلات تجاری جاده‌ای گام‌های اساسی برداشته شود.

گفتنی است در خاتمه مقرر گردید هر دو طرف در جهت ارتقای حمل‌ونقل جاده‌ای گزارشی از مشكلات موجود را  قبل از برگزاری نشست آتی كمیته حمل‌ونقل جاده‌ای دو كشور در سال ۲۰۱۸ به‌طرف مقابل ارائه نمایند.

نظر شما