شناسهٔ خبر: 53060 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رییس جمهور خبر داد:

آغاز پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد در آینده نزدیک

روحاني رییس جمهور در مراسم رونمایی از ۴۳۶ طرح اقتصادی در استان خراسان رضوی، از آغاز پروژه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۴۳۶ طرح اقتصادی در بخشهای مختلف خراسان رضوی، در مشهد افزود: آنهایی که پولشان را به جای کارهای مفید به کارهایی که برای کشور مضر است اختصاص می دهند به ظاهر مالی را برای خودشان بدست می آورند اما در واقع کار مفیدی نمی کنند. 

وی ادامه داد: در مقابل، سرمایه گذاران و کارآفرینان که تلاش می کنند تولید و صادرات افزایش پیدا کند بسیار مفید و ارزشمند هستند. 

رئیس جمهوری همچنین از تلاش نظام بانکی کشور قدردانی و بیان کرد: من همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه می کنم اما نباید از خدماتی که ارائه می شود بگذریم. بانکها ستون توسعه اقتصادی هستند و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه داخلی و خارجی بدون بانک میسر نیست. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای من ایجاد امید به آینده در بین ملت ایران مهمتر از همه اقدامات عمرانی در بخشهای زیربنایی و روبنایی کشور است. باید به آینده امیدوار باشیم و همه چیز درست خواهد شد.

روحانی در ادامه به بهره برداری طرحهای زیربنایی در حوزه راههای خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: طرحهای بزرگی در این استان داریم که باید تلاش شود به اتمام برسند که مهمترین آن ابرپروژه برقی کردن مشهد - تهران است. 

رئیس جمهوری افزود: بر اساس آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی همه مراحل مالی پروژه برقی کردن قطار مشهد - تهران انجام شده و اقدامات اجرایی و عملیاتی آن به زودی آغاز می شود. 

وی ادامه داد: راه اندازی قطار برقی مشهد - تهران تحول بزرگی را ایجاد می کند همچنین راه اندازی راه آهن خواف به هرات بسیار مهم است چون ایران را به لحاظ ریلی به کشور همسایه متصل می کند. 

روحانی در ادامه همچنین گفت: تحول بسیار خوبی در بخش روستایی به ویژه در حوزه گردشگری و بهره مندی روستاییان از فضای مجازی در این دولت انجام گرفت که در این خصوص اقدامات کارآفرینانی که هتلها را می سازند و طرحهای بوم گردی را اجرا می کنند بسیار ارزشمند است. 

وی افزود: ارتباط بین خوبی بین روستاهای کشور بوجود آمده و چون خودم روستایی زاده هستم زندگی در روستا و بوم گردی در روستا را بسیار دوست دارم و می دانم اقامت در روستا و قرار گرفتن در آن حال و هوا بسیار زیبا و مورد درخواست همه است. 

رئیس جمهوری در مورد طرحهای گازرسانی نیز گفت: انصافا در مورد گاز روستایی در کشور کار بی نظیری انجام شده و البته در کنار آن گازرسانی به شهرها نیز در حال انجام است. ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا در طول فعالیت این دولت گازرسانی شده اند و گازرسانی به شهرهای کشور نیز به ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود: به جز دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ۹۹ درصد جمعیت شهری از لوله کشی گاز و ۸۲ درصد از جمعیت روستایی کشور از گاز بهره مند شده اند. در این بخش سختیهایی زیادی وجود دارد که دولت برای گازرسانی همه سختیها به ویژه گذر از مناطق سخت گذر را تقبل کرده است. 

روحانی ادامه داد: در مورد گازرسانی به شهرهای استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان عقب هستیم اما این استانها نیز از گاز بهره مند می شوند.

نظر شما