شناسهٔ خبر: 53295 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان بنادر:

حمل و نقل دریایی ایران با تحریم های آمریکا دچار مشکل نمی شود

کشتی ترانزیتی در بندر شهید رجایی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به موضع اتحادیه اروپا، روسیه و چین در قبال خروج آمریکا از برجام، تحریم های این کشور علیه ایران، مشکل جدی برای حمل و نقل دریایی کشورمان بوجود نمی آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، هادی حق شناس» افزود: خروج آمریکا از برجام اثر چندانی در بخش حمل و نقل دریایی ایران نخواهد داشت و به زمان تحریم ها باز نخواهیم گشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: اکنون هیچ کشتی ایرانی به بنادر آمریکا تردد ندارد تا با اعمال تحریم های دولتمردان آمریکایی دچار مشکل شویم.
وی با بیان اینکه بخش حمل و نقل دریایی کشور آمادگی کامل دارد تا هر نوع اقدام آمریکا را نقش برآب کند، گفت: ناوگان کشتیرانی ایران اکنون کالای خود را به بنادر کشورهای اروپایی، جنوب شرق آسیا و دریای خزر حمل می کنند.

حق شناس خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران را خلاف مصوبه شورای امنیت مبنی بر لغو تحریم های هسته ای علیه کشورمان ارزیابی کرد و گفت: اتحادیه اروپا، روسیه و چین اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا را قبول ندارند.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: از زمان پیروزی انقلاب، ایران حدود ۴۰ سال با تحریم های آمریکا مواجه بوده است، اما همچنان توانسته در برابر این اقدام های ظالمانه مقاومت کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: ناوگان بزرگ تجاری ایران تاکنون توانسته با حمل کالاهای وارداتی و صادراتی، نقش مهمی در تامین مایحتاج عمومی و جلوگیری از خروج ارز داشته باشد.

شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت های جهانی با هرگونه تصمیم یکجانبه، از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ خارج شد که این کار تنها برای سران رژیم صهیونیستی و سعودی خوشایند بود.

پس از این اقدام غیرقانونی آمریکا، اتحادیه اروپا به همراه دیگر امضا کنندگان توافق برجام یعنی روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس دور تازه ای از رایزنی ها برای حفظ این توافق بین المللی را آغاز کرده است؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده که اتحادیه اروپا به برجام پایبند می ماند.
رهبر انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار با فرهنگیان از دولت خواستند تضمین های قطعی برای حفظ منافع ایران در توافق هسته ای را از طرف های اروپایی دریافت کنند.

نظر شما