شناسهٔ خبر: 53344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان فارس در سال ۹۷

جلسه دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف احیا، بهسازی و نوسازی سال ۹۷ استان فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن تشکر از راه و شهرسازی بابت تهیه و نهایی کردن برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی پایدار استان، این برنامه را اساس اقدامات بازآفرینی استان دانست.

وی همچنین به نقش مهم دفاتر تسهیلگری در اجرای برنامه های بازآفرینی تاکید و مرتفع کردن کمبود فضاهای خدماتی محلات هدف را وظیفه و رسالت این دفاتر عنوان کرد.

رحیمی افزود: دفاتر در حقیقت رابطه بین مردم محله و دستگاههای اجرایی هستند و نیاز است که با دبیرخانه ستاد استانی ارتباط قوی و تنگاتنگی داشته باشند و فضاهای عمومی، امنیت، کالبد و کلیه کسایل محلات باید به نحوی پیش برود که ارزش افزوده ایجاد نموده و سرمایه گذار و ساکنین را راغب به نوسازی و بهسازی بافت نماید.

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز به اهتمام دولت به بازآفرینی محلات ناکارآمد و قوانین حمایتی این بخش اشاره کرد.

در ادامه ابراهیم بهاروند رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به ماده ۴۲ آیین اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و واگذاری بخشی از وظایف دولت به بخش غیردولتی، فلسفه شکل گیری دفاتر تسهیلگری و ارائه خدمات نوسازی را تشریح و برآیند عملکرد ۱۸ دفتر تسهیلگری شیراز را مثبت ارزیابی کرده و به حمایت همه جانبه دولت از این دفاتر اشاره کرد.

وی اذعان کرد: دفاتر بازتاب اجرایی طرح های بهسازی و نوسازی و اقدامی جهت کاهش نیاز مراجعه مردم به دستگاههای دولتی هستند و با توجه به مباحث حقوقی به دفاتر، طرح‌های بهسازی و نوسازی محلات الزاما باید در کمیسیون ماده ۵ مطرح و منصوب شوند تا وجاهت قانونی داشته باشند و از بروز مشکلات حقوقی و قانونی جلوگیری شود و راه و شهرسازی نیز به عنوان دبیر کمیسیون ماده ۵ روند تصویب طرح را سرعت می‌بخشد.

نظر شما