شناسهٔ خبر: 5341 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان، هنرمندان و تشکل‌های مردمی انجام شد؛

ایجاد کمپین ملی با هدف نجات جان مسافران جاده‌‌ای/ ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از واژگونی خودروهاست

کمپین ملی سازمان جوانان هلال احمر به منظور جلوگیری و پیشگیری از تصادفات سفرهای نوروزی اقدام به برپایی کمپین ملی با حضور مسئولان دولتی، هنرمندان و تشکل‌های مردمی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قبادی رئیس سازمان جوانان هلال احمر امروز ۲۴ اسفند در مراسم برپایی کمپین ملی به منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای طی سفرهای نوروزی در تالار ایوان شمس با بیان این‌که این کمپین به منظور پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، نجات جان مردم و اطلاع رسانی برپا شده، افزود: بالاترین علت مرگ و میر در کشورمان مربوط به تصادفات جاده‌ای است و ما سعی داریم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نگاه مردم را عوض کنیم.

قبادی با اشاره به بالا بودن میزان تلفات جاده‌ای در کشورمان گفت: با تغییر رفتار می‌توان فضای مناسب در رانندگی به وجود آورد و بدین طریق می‌توان از تصادفات جاده‌ای در کشور پیشگیری کرد.

وی گفت: آموزش باید از کودکان و جوانان شروع شود و برای این کار باید فرهنگ‌سازی کرد.  در حال حاضر میزان تلفات جاده‌ای در کشور ما بسیار بالا است، به طوری که ۴۰ درصد از تلفات جاده‌ای ناشی از واژگونی خودرو است که با بستن کمربند ایمنی و چک کردن ایمنی وسیله نقلیه می‌توان از میزان این آسیب‌ها کاست.

قبادی با اشاره به بخشی از شعار این کمپین با عنوان «ظریف برانیم» خاطر نشان کرد:‌ منظور از ظریف رانندگی کردن این است که هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نشود؛ ظریف راندن یعنی آرام راندن، کاهش مصرف سوخت، استهلاک خودرو، استفاده از راهنما و کمک به دیگران برای درست رانندگی کردن.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان این‌که وظیف سازمان هلال احمر نجات جان مردم و اطلاع‌رسانی در این مورد است، تاکید کرد: سعی داریم که شرایطی فراهم کنیم تا همه به سلامت به مقصد برسند. بعضی ها ممکن است این موارد را شوخی تلقی کنند و یا آن را جدی نگیرند، به همین منظور جوانان هلال احمر با حضور و اطلاع رسانی مناسب در بسیاری از ایستگاه‌های جاده‌ای، می‌توانند تلفات جاده‌ای را در سفرهای نوروزی کاهش دهند.

از دیدنی‌های این کمپین حضور هنرپیشگانی مانند علیرضا خمسه، کمند امیرسلیمانی و آناهیتا همتی و همچنین صداپیشگان و عروسک گردانان برنامه‌های تلویزیونی بود که ضمن سخنرانی، بر پیام این کمپین با عنوان «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم!» تاکید کردند. در این کمپین فرماندار تهران، مدیر رئیس ستاد تسهیلات نوروزی و برخی از مدیران کل وزارت ورزش و نوجوانان و وزارت آموزش‌وپرورش نیز حضور داشتند./

نظر شما