به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فرزانه شرفبافی در دیدار با اعضای فراکسیون زنان که عصر امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) در محل این فراکسیون برگزار شد با اعلام این خبر که در شرایط کنونی ۸ هزار نفر متخصص زن در حوزه هوانوردی کشور فعالیت دارند، گفت: این افراد در سمتهای مختلفی اعم از خلبان، مهماندار، مهندس، پزشک و معلم مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه ۸۰ درصد نیروهای فعال در ایرلاین زاگرس از میان زنان انتخاب شدهاند، همچنین بخش اعظمی از کارمندان آژانس هواپیمایی را نیز نیروهای زن تشکیل میدهند.
رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به تازگی در شرکت ایران ایر برای جذب ۵۰ خلبان اعم از زن و مرد اعلام آمادگی کردیم که ۱۶ خلبان زن به این منظور مراجعه کردند که از میان آنها ۸ نفر واجد شرایط بوده که ۵ نفر از آنها در امتحان کتبی پذیرفته شدند و در مرحله مصاحبه قرار دارند.
وی با اشاره به برخی تبعیضهایی که در ارائه حقوق و مزایا به زنان شاغل در حوزه هوانوردی اعمال شده است، تصریح کرد: متأسفانه به زنانی که در این حوزه فعالیت دارند حق عائلهمندی و مستمری برای وراث پرداخت نمیشود و این در حالی است که تمام نیروهای مرد از این حقوق بهرهمند میشوند.
شرفبافی یادآور شد: هم اکنون تعدادی مدیرکل زن در سمتهای روابط عمومی، درآمد و کترینگ مشغول به کار هستند ضمن اینکه کترینگ این هواپیمایی بعد از فعالیت مدیریت جدید اقدام به ایجاد گردشگری حلال کرده بدین معنا که امکان دستیابی خانوادههای مسلمان به غذاهای حلال، مکانهای امن و همچنین ایجاد فضای کاملاً اسلامی که در آن اوقات شرعی رعایت شده و از سوی دیگر در تمام پروازها فضایی برای نمازخانه فراهم شده است؛ این کترینگ ۸ اردیبهشت ماه افتتاح شد که قطعاً با استقبال مسلمانانی از کشورهای مختلف مواجه خواهد شد.
وی افزود: ایران میتواند بدین روش اولین کشوری باشد که این فرصت را برای مسلمانان جهان ایجاد کرده است و قطعاً میتواند گردشگرانی از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان، تاکستان، لیبی، ترکیه و ... جذب کند. از سوی دیگر در این کترینگ دقت شده که عرقیات ایرانی و غذاهای حلال با بالاترین کیفیت ارائه شود.
رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بیان مشکلات این خط هوایی بعد از اعمال تحریمها با آن مواجه خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مواردی که شرایط کار را برای ما سخت کرده است نحوه تهیه قطعات مورد نیاز هواپیماها بعد از شرایط تحریم خواهد بود، واقعیت این است که ما ناچار هستیم از هواپیماهایی که بالای ۲۸ سال عمر دارند برای پرواز در خطوط هوایی استفاده کنیم و وضعیت وخیمی را رقم خواهد زد ضمن اینکه متوسط سن ناوگان ایران ایر ۲۱.۵ سال است و متوسط سن هواپیماهای موجود در کشور ۲۳.۵ سال است و این به آن معنا بوده که تمام هواپیماها فرسوده هستند که نتیجه استفاده از آنها پروازهای یاسوج و ارومیه است.
شرفبافی افزود: همچنین رقابت نابرابر تعداد ناوگانها با ۲۱ هواپیمای ایران ایر یکی دیگر از مشکلاتی است که وجود دارد ضمن اینکه تأخیر عکسالعملی یکی دیگر از موانعی است که موجب اختلال در خطوط هوایی شده و این همان تأخیر در پرواز بوده که مسافران را با آن توجیه میکنیم.
وی با یادآوری حمایتهایی که از این خطوط هوایی صورت گرفته تأکید کرد: احیای مالی یکی از اقدامات مثبتی بود که در هواپیمایی هما صورت گرفت کما اینکه در سال گذشته با اصلاح ترازنامه هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان بدان تخصیص یافت و یک اصلاح ترازنامه نیز در سال۹۷ خواهیم داشت ضمن آن که حمایت رهبری و رئیس جمهور از این برند ملی از جمله افتخارات این خط هوایی است.
شرفبافی در پایان از طراحی بستهای یاد کرد که بر پایه نظام شایستهسالاری، مهماندارانی از بندرعباس را در قالب نیروی بومی انتخاب کرده است کما اینکه ۱۸ نفر در این زمینه پذیرفته شدهاند که این امر باعث میشود این نیروها نگران تأخیرهای احتمالی یا دوری از خانه و خانوادههایشان نباشند.
رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست از اعضای فراکسیون زنان برای بازدید از ایران ایر و کترینگ گردشگری حلال دعوت به عمل آورد.
اعضای فراکسیون زنان اعم از پروانه سلحشوری؛ رئیس این فراکسیون، سیده فاطمه ذوالقدر، فاطمه سعیدی، فریده اولادقباد و طیبه سیاووشی ضمن قدردانی از رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به عنوان مدیری مقتدر فضایی برای فعالیت زنان متخصص در حوزه هوایی کشور ایجاد کرده است برای رفع هر نوع موانع قانونی به منظور حمایت از این بخش اعلام آمادگی کردند./
نظر شما