شناسهٔ خبر: 53578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مشارکت مردم شرط اساسی موفقیت طرح بازآفرینی شهری است

نشست معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری کشور مشارکت و حضور مردم را یکی از شرط‌های اساسی در موفقیت و به نتیجه رسیدن طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، هوشنگ عشایری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری کردستان با بیان اینکه برنامه ملی بازآفرینی شهری با رویکرد محله محوری و بهبود فضای زندگی مردم توسط رییس جمهور در بهمن ماه سال گذشته اجرایی شد، گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی و مدیران در راستای اجرای این طرح موظف به مشارکت و اقدام هماهنگ در این راستا هستند و در این میان نقش مردم مهم و اساسی است.

وی با فراخواندن رسانه‌های جمعی محلی به تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در این طرح گفت: اگر مشارکت مستقیم مردم به اقدامات دولتی افزوده شود کارها تسریع و نتیجه بهتری رقم خواهد خورد.

عشایری با بیان اینکه طبق تاکید و دستور رییس جمهور باید همه زمین‌های مازاد دولتی محدوده شهرها در اختیار اجری طرح بازآفرینی شهری قرار بگیرد، افزود: از منابع دولتی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح بازآفرینی شهری در کردستان اختصاص یافته است و خوشبختانه در مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج کارها طبق روال پیش می‌رود.

 معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری کشور ادامه داد: طبق تکلیف و برنامه اعلام شده دولت در کشور باید سالیانه به ۲۷۰ محله و در کل به هزار و ۳۳۴ محله با همکاری شهرداری ها ورود و بازآفرینی انجام دهد.

وی اضافه کرد: کردستان پیشتاز برنامه طرح بازآفرینی شهری است، چرا که این موضوع را استاندار و نمایندگان استان مصرانه پیگیری می‌کنند و مقام عالی وزارت نیز تاکید دارند که در طرح بازآفرینی شهری به کردستان و شهر سنندج توجه ویژه شود.

عشایری گفت: علاوه بر اقدامات دولتی و شهرداری‌ها انتظار است همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی در اجرای این طرح نقش بازی کنند.

نظر شما