شناسهٔ خبر: 53581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

بررسی تصادفات خودروهای سواری به ویژه پراید در دستور کار کمیسیون ایمنی استان قرار گرفت

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی و دبیرکمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل استان مرکزی گفت: بررسی تصادفات خودروهای سواری بویژه سواری پراید در دستور کار کمیسیون ایمنی استان مرکزی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، شارقی در حاشیه برگزاری اولین نشست کمیسیون ایمنی استان با اعلام این خبر گفت: با وجودی که آمار تصادفات سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در استان مرکزی کاهش را نشان می‌دهد ولی با بررسی‌ها و تحلیل‌های صورت پذیرفته مشخص شد از آمار تلفات خودروهای سنگین و نیمه سنگین و موتورسیکلت در استان کاسته شده ولی آمار تصادفات خودروهای سواری افزایش یافته است. بر این اساس بررسی تحلیلی آمار تلفات این نوع خودروها در ۵ سال گذشته با تاکید بر نوع خودروی پرایددر دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: ایمن سازی محورها بخصوص محورهای پرتصادف همچون آزادراه ساوه – همدان نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که در این جلسه و جلسات گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدواریم با اقداماتی که در این خصوص صورت خواهد پذیرفت تلفات این محور را کاهش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار داشت: جلسات کمیسیون ایمنی استان به دلیل تشریک مساعی همه دستگاههای عضو از جمله استاندای، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل پزشکی قانونی، مدیریت بحران، پلیس راه، پلیس راهور، شهرداری، صدا و سیما، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، اورژانس، هلال احمر و دستگاههای خدمت رسان هر ماه در استانداری تشکیل و در خصوص برقراری ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آنها راهکارها بررسی و تا حد امکان اجرایی می‌شوند.

نظر شما