شناسهٔ خبر: 53588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال جهت بهسازی محلات استان کهگیلویه و بویراحمد

بافت فرسوده رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی محلات شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، سیاوش رشته دراز با بیان این مطلب عنوان کرد: این اعتبارات از محل سکونتگاه‌های غیررسمی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران زیر نظر اداره عمران و بهسازی شهری زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

رشته دراز ادامه داد: پروژه‌های در دست اقدام از این اعتبارات محدوده شرف آباده‌ها که بهسازی معابر آسفالت این محله با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت محلات بلهزار و مهریان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال که روز گذشته کلنگ‌زنی شد و نماینده محترم بویراحمد در مراسم کلنگ‌زنی برای دریافت ۱۰ میلیارد ریال دیگر جهت این پروژه قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه برای دریافت این اعتبارات نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نهایت همکاری را داشته‌اند، بیان کرد: چندین مرتبه به همراه آقای زارعی و مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان جهت پی گیری و دریافت اعتبارات به شرکت بازآفرینی شهری مراجعه کردیم.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان ادامه داد: سال گذشته در همین زمینه ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کردیم و امسال تا الآن اعتبار دریافت شده در این زمینه ۱۰۰ میلیارد جهت کل استان بوده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات برای محدوده‌هایی که جز بازآفرینی شهری هستند در نظر گرفته شده است و برای محلات اکبرآباد، مهریان، بلهزار، شرف‌آبادها دولت‌آباد و بن سنجان از این اعتبارات جهت بهسازی و آسفالت معابر هزینه خواهد شد.

سیاوش رشته دراز اضافه کرد: در خصوص ورود به بافت جهت نوسازی بافت‌های فرسوده، تسهیلات بانکی از طریق مراجعه متقاضیان به اداره عمران و بهسازی شهری استان و معرفی به بانک انجام خواهد شد.

رشته دراز مبلغ تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: امسال برای استان مجوز ۲۰۰ فقره وام دریافت کردیم که در بافت‌های فرسوده به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی در ادامه افزود: کسانی که قصد تخریب منازل خود را دارند می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن جهت رهن منازل اجاره‌ای استفاده کنند که این تسهیلات برای یاسوج مرکز استان ۲۰۰ میلیون ریال و برای دیگر شهرهای استان ۱۵۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان در ادامه با احداث مدرسه ۶ کلاسه محله مهریان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه محله مهریان یاسوج با استفاده از اعتبارات سکونتگاه‌های غیررسمی سال گذشته انجام شد که این طرح تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال نصب اسکلت است.

نظر شما