شناسهٔ خبر: 53636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان انجام شد:

برگزاری دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان در سال ۹۷

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از شناسایی ۹۶ محله در شهرهای استان برای بازآفرینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در ابتدای جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با اشاره به اینکه برنامه بازآفرینی از شش سند بالادست شکل گرفته است، گفت: همدان در کنار استان‌های دیگری چون آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر و... به عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۹۶ محله در شهرهای مختلف استان برای بازآفرینی شناسایی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷ پروژه اجرایی شامل مرمت بناهای تاریخی، دیوارکشی و پوشش کانال، رودخانه، احداث ر مرکز درمانی، احداث مجتمع فرهنگی، احداث پارک و... به تعداد ۳۴ مورد عقد قرارداد شده و در حال اجرا است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۶۰۰ تن قیر رایگان در اختیار شهرداری همدان برای بافت فرسوده قراردادیم، گفت: سال گذشته در مجموع به ارزش ۲ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها برای محدوده‌های بازآفرینی قرار گرفت.

استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در زمینه بازآفرینی محدوده‌های ناکارآمد، یک سوم بافت شهری استان، بافت نابسامان میانی شناسایی شده است، اظهار کرد: البته حدود ۲۰ درصد از این بافت باستانی است که باید آن را بازسازی کرد.

محمدناصر نیکبخت در ادامه با تأکید بر اینکه فرمانداران باید محل زمین‌های طرح ملی بازآفرینی را از نزدیک بررسی کنند و نسبت به جمع‌بندی و ارسال لیست و نقشه اراضی حداکثر تا دو هفته آینده اقدام لازم را به عمل آورند، بیان کرد: یکی از محل‌هایی که باید مرمت و نگهداری شود، سراها و کاروانسراهای بازار تاریخی همدان است که مانند یک گنج باارزش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ آیین‌نامه طرح ملی بازآفرینی نسبت به ایجاد سراها و انتخاب تسهیل گر اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

نیکبخت در پایان عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی باید ۳۰ درصد از اعتبارات ملی و استانی خود را به بازآفرینی اختصاص دهند.

نظر شما