شناسهٔ خبر: 53735 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک کارشناس ارشد اقتصادی مطرح کرد:

تحریم بر فعالیت سازمان بنادر تاثیری نمی‌گذارد/ ضرورت ورود بخش خصوصی برای خرید تجهیزات بندری

ابراهیم رزاقی کارشناس ارشد اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله مجموعه‌هایی است که تحریم بر فعالیت آن تاثیری نمی‌گذارد و می‌تواند روند توسعه‌ای خود را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم رزاقی درباره  اینکه خروج امریکا از برجام چه تاثیری بر فعالیت سازمان بنادر خواهد داشت، افزود: در سال های که بدترین تحریم ها شامل حال ایران شد، خللی در فعالیت سازمان بنادر ایجاد نشد و همواره خدمات مناسب به تجار داده شد.

وی تصریح کرد: برای آنکه بنادر کشور از تحریم ها آسیبی نبینند؛ جذب سرمایه های خارجی بهترین عامل پیشگیرانه است. وقتی سرمایه کشورها وارد ایران شود، دیگر آنها تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرند. درحال حاضر بنادر کشور رشد خوبی دارند و به توانایی های قابل توجهی دست یافتند ولی برای رقابت با کشورهای همسایه و جذب بیشتر کالاها فعالیت های توسعه ای دیگری می توان انجام داد.

رزاقی خاطرنشان کرد: خروج خط کشتیرانی مرسک از ایران، به فعالیت های تجاری کشور لطمه ای  وارد نمی کند چرا که این مجموعه سهمی در حمل و نقل دریایی کشور نداشته است. ما با بیش از ۲۰ خط کشتیرانی همکاری داریم و آن شرکت ها برای حضور در ایران مشکلی ندارند.

وی اذعان داشت: بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) جزو بنادر توسعه یافته کشور هستند که توانایی تخلیه و بارگیری حجم بالای از کالا را دارند. سایر بنادر هم برای سرمایه گذاران جذابیت های زیادی دارند که بایستی برای هدایت سرمایه هآی آنها به کشورمان برنامه ریزی کنیم.از جمله آن بندر بوشهر است .این بندر به کشور قطر نزدیک است  و از آنجا که رابطه خوبی بین دو کشور وجود دارد می توان مبادلات تجاری دو کشور را افزایش  داد.

این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: توصیه من به سازمان بنادر و دریانوردی این است که نسبت به خرید تجهیزات جدید و مدرن اقدام کنند. تمام بنادر کشور امکان توسعه و رشد را دارند. با حمایت این سازمان می توان بخش خصوصی داخلی را برای خرید تجهیزات هدایت کرد.

نظر شما