شناسهٔ خبر: 53778 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز اعلام کرد:

توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی در اولویت برنامه‌های بازآفرینی است/ ارائه وام کم بهره و تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی از مهم‌ترین مشوق‌های ورود توسعه‌گران به محلات هدف

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی محله‌ها، افزون بر بازسازی واحدهای مسکونی و ساماندهی معابر، اهداف اجتماعی و فرهنگی نیز دنبال می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله در دستور کار قرار گرفته و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی رسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز افزود: براین اساس طبق دستور رییس جمهوری برای پیشبرد برنامه بازآفرینی محله‌ها، زمین دولتی و املاک شهرداری‌ها در اختیار طرح بازآفرینی قرار می‌گیرد. 

عشایری گفت: دربرنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت تکالیفی را برعهده وزارت راه وشهرسازی و شهرداری‌ها قرار داده که هرچه بهتر و سریعتر باید اجرایی شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی محله‌ها، افزون بر بازسازی واحدهای مسکونی و ساماندهی معابر، اهداف اجتماعی و فرهنگی نیز دنبال می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله دردستور کار قرار گرفته و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی رسیده است. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹ فعالیت ویژه در این بافت‌ها پیش بینی شده،افزود: عمده فعالیت‌ها در این محلات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزش و ترویج فعالیت‌های آموزشی خواهد بود. 

عشایری تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه بازآفرینی یک هزار و ۳۳۴ محله اولویت ستاد بازآفرینی قرار گرفته که سالانه هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی آنها نیاز است. 

وی گفت: از این رقم ۸ هزار میلیارد تومان را دولت، ۷ هزار میلیارد تومان توسط شهرداری ها و مابقی را بخش خصوصی تامین می کند. 

عشایری اضافه کرد: یکی از وجوه متمایز در برنامه بازآفرینی آن است که سهم و نقش تمام دستگاه های اجرایی مشخص شده است . 

وی یادآورشد: در ستاد بازآفرینی فقط ساخت و ساز مسکن و کوچه مورد نظر نیست بلکه توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی از جمله ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی درمانی در اولویت قرار دارد. 

عشایری گفت: همچنین تسهیلاتی به توسعه گران این محله‌ها که بیشتر بخش خصوصی هستند نیز داده می‌شود که از جمله آنها وام کم بهره و تخفیف در صدور پروانه و نظام مهندسی است. 

وی تاکید کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی هرچه بیشتر می‌توانند نقش موثری دراین زمینه ایفا کنند. /

نظر شما