شناسهٔ خبر: 53798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاون عمرانی استانداری؛

گزارش ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار مازندران برگزار شد

 عبدالله بهادری ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با ریاست نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه های استانی عضو در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، نبیان ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات بهنگام اداره کل راه و شهرسازی در خصوص احیا ، بهسازی و توانمند سازی  محلات هدف باز آفرینی شهری پایدار استان ، تعامل  بین دستگاه های ذیربط ، مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه های مختلف در راستای تحقق اهداف مدنظر  را بسیار ضروری دانست و از آن به عنوان یک راهبرد قطعی در ارتقاء کیفیت محلات هدف نام برد.

 وی با اشاره به مشوق های دولت در خصوص نرخ تسهیلات بانکی برای فعالیت توسعه گران در اجرای پروژه های ساخت مسکن امید در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان داشت: امیدواریم با تحقق برنامه ریزی به عمل آمده جهت کاهش نرخ سود ساخت توسط توسعه گران به میزان ۵۰درصد نرخ مصوب تسهیلات در سایر نقاط شهر، انگیزه مناسب جهت مشارکت در اجرای پروژه های مسکن امید فراهم گردد و از طرفی ظرفیت بهره گیری از امتیاز کاهش نرخ سود دوره بازپرداخت از ۸ درصد به ۶ درصد برای خرید واحدهای مسکونی محلات هدف بازآفرینی، رضایت متقاضیان را فراهم آورد.

در ادامه عبدالله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان  ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه ، برگزاری ستادهای بازآفرینی شهری پایدار وکارگروه های مرتبط را در اجرایی شدن سیاست های ابلاغی دولت بسیار مهم دانست و برقراری سازو کارهای مناسب به منظور وحدت رویه ، تضمین هماهنگی و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف را از اهداف اصلی ستادهای مذکور دانست.

بهادری افزود: می بایست فعالیت در قالب ستادها و کارگروه ها متناسب با شرح وظایف مندرج در شیوه نامه های ابلاغی باشد و از تداخل فعالیت ها و اقدام غیر جلوگیری گردد.

وی همچنین ضمن تشریح اهداف سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، در خصوص  نحوه جذب اعتبار و توزیع آن در محلات هدف شهرهای استان توضیحاتی را ارائه نمود و  ابراز امیدواری نمود با         برنامه ریزی های به عمل آمده شاهد تغییرات و تحولات خوبی در محلات هدف شهرهای استان  باشیم .

گفتنی است در نشست مذکور نمایندگان شهرداری آمل و فرمانداری ساری  در ارتباط با مجموعه اقدامات و برنامه پیش رو در محلات هدف و همچنین سایر اعضاء نقطه نظرات خود را بیان و تصمیماتی اتخاذ شد.

نظر شما