شناسهٔ خبر: 53847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در ۱۵ محله هدف استان

شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از مطالعه و اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در ۱۵ محله از محله های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شهرهای اراک و ساوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی مجید شارقی اظهار داشت : بر اساس برنامه ششم توسعه کشور،  وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلف به اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در محله های ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی شده و در این راستا ۲۷۰ محله هدف در سراسر کشور شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است که از این تعداد ۱۵ محله در استان مرکزی می باشد.

وی این فرآیند را شامل شبکه سازی ، نهادسازی و توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی ، توسعه کالبدی، توسعه کاربری های خدمات رسان ، ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان ، ارتقاء توانمندیهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی برشمرد .

شارقی بیان کرد: تا پایان سال ۹۵ در شهر اراک ۴۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی با جمعیتی معادل ۱۲۱ هزار نفر شناسایی شده که ۲۳ درصد جمعیت و ۷ درصد وسعت شهر اراک را تشکیل می دهد.همچنین در شهر ساوه نیز ۲۵۰ هکتار از وسعت این شهر را سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده تشکیل می دهد که۱۲.۵ درصد وسعت این شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۸ هزار نفر را شامل می شودکه در مجموع ۲۰۰۰ هکتار از وسعت این دو شهر با جمعیت ۱۵۹ هزار نفر معادل ۲۲ درصد جمعیت را در برمی گیرد.

وی گفت : با پیگیریهای بعمل آمده طی شش ماه گذشته احداث مرکز فنی و حرفه ای خواهران ساوه به پیشرفت قابل توجهی رسیده و با تحویل ۷۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری ساوه ، آسفالت معابر در محله های هدف این شهر از جمله بهزیستی ، عباس آباد و حومه به زودی آغاز می گردد.

پرداخت ۸/۷ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان نوسازی و بازسازی ساختمانهای واقع در بافت های فرسوده ، مطالعات تعیین محدوده بافت های فرسوده در ۱۵ شهر استان ، انعقاد تفاهم نامه علمی ، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز از جمله اقداماتی بود که شارقی در راستای بازآفرینی شهری این استان عنوان نمود.

نظر شما