شناسهٔ خبر: 53937 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد:

تاکید بر تعامل خوب سازمان راهداری با تشکل‌های رانندگان

کامیون فرسوده مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تعامل خوب سازمان راهداری و تشکل‌های صنفی رانندگان گفت: اکنون با مازاد ناوگان حمل‌ونقل در کشور مواجه هستیم.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم، غلامحسین دغاغله  گفت: هم اکنون پیمایش ناوگان حمل و نقل جاده ای بار در ایران سالانه ۵۵ تا ۶۵ هزار کیلومتر است در حالیکه نرم طبیعی در دنیا ۱۵۰ هزار کیلومتر در سال است.

وی همچنین اظهارداشت: بخش حمل و نقل یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد هر کشوری است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضمن اشاره به اینکه کرایه های حمل و نقل از جمله مطالبات صنفی رانندگان است، گفت: تعامل بسیار خوبی بین سازمان راهداری و تشکل های صنفی در این حوزه برقرار است.

وی در ادامه افزود: طی چند ساله گذشته به جهت رکودی که در بخش های مختلف اقتصادی حاکم شد فعالان این صنف به پیروی از سایر بخش ها در راستای افزایش نرخ کرایه ها اقدامی نکردند این در حالی بود که هزینه های اقلام مصرفی و مورد نیاز ناوگان و همینطورزندگی در مسیر صعودی قرار داشت.

دغاغله تصریح کرد: همراهی رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای تا چند ماهه اخیر ادامه پیدا کرد تا اینکه جو روانی خاصی در بازار اقلام مصرفی ناوگان در کشور شکل گرفت.

وی همچنین گفت: افزایش های غیر قابل توجیه در قیمت لوازم یدکی موجب شد خیلی از رانندگان در تامین قطعات ناوگان و امرار معاش دچار مشکل شوند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضمن اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه ها در این حوزه افزود: اگر کرایه بار متناسب با افزایش لوازم یدکی و هزینه زندگی رانندگان محاسبه می شد بدون شک نرخ مورد نظر بیش از این اعداد و ارقام بود ولی رانندگان همانند سابق نهایت همکاری را با بخش دولتی بعمل آوردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون عرضه و تقاضا در بخش حمل و نقل جاده ای با یکدیگر همخوانی ندارد، اظهارداشت: کشور امروز با عرضه مازاد ناوگان در این حوزه مواجه است.

دغاغله تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته میزان بار ۴۰ درصد و در برابر تعداد ناوگان بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی اذعان داشت: هم اکنون میزان بار خیلی کمتر از ناوگان موجود در چرخه حمل و نقل کشور است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشوردر پاسخ به این پرسش که چرا تعداد ناوگان حمل و نقل بار در کشور بالا و بهره وری بخش بسیار پائین است، یادآورشد: عمده ترین دلیل عدم خروج ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل است.

نظر شما