شناسهٔ خبر: 54237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد؛

احداث و بهره‌برداری از ۸۹۲ واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در زنجان

مسکن کم درآمدها مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته ۸۹۲ واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد، احداث و بهره‌برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سجاد صنعتی‌منفرد اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به فرمان تاریخی امام خمینی در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ تشکیل شده، تامین مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین و یا اخذ تسهیلات بانکی است.

این مسئول با اشاره به واحد معاونت مسکن شهری، ادامه داد: معاونت مسکن شهری یکی نز حوزه‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با مطالعه و شناسایی مناطق مناسب برای احداث مجتمع‌های مسکونی و تولید انبوه در شهرهای مختلف استان در قالب مسکن محرومین، اقدام به تامین زمین، طراحی، تامین منابع مالی، اجرا، نظارت کمی و کیفی بر اجرا و واگذاری کرده است.

وی افزود: آماده‌سازی اراضی، اجرای طرح مسکن مهر، ساخت مسکن شهری و انجمن خیرین مسکن‌ساز، اهم فعالیت‌های مسکن شهری است که شناسایی و تملک زمین‌های مناسب برای ساختمان شهری، انجام مطالعات اقتصادی و فنی اولیه، نظارت بر عملیات اجرایی پروژه‌های در دست احداث، ارتقاء کیفیت ساخت و طراحی مجتمع‌های بزرگ و کوچک مسکونی، تجاری و خدماتی از جمله مواردی است که در بخش آماده‌سازی اراضی انجام می‌شود.

صنعتی‌منفرد خاطرنشان کرد: از ابتدا تا پایان سال گذشته، ۸۹۲ واحد مسکونی در سطح استان برای اقشار کم‌درآمد احداث و بهره‌برداری شده همچنین ساخت ۵۰ واحد مسکونی در قالب تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمددر سطح استان شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، در رابطه با عمران روستایی، یادآور شد: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاها است و این فعالیت با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت بهبود شرایط زیست‌محیطی نقاط روستایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح‌های روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ارائه خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی، طرح بهسازی بافت بارزش روستایی و ... از اهم فعالیت‌های حوزه عمران روستایی است

نظر شما