شناسهٔ خبر: 54267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایرج دست‌نشان خبر داد:

خط‌کشی ۱۶۹۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان در سال ۹۶/ حذف و اصلاح ۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها/ احداث ۴ راهدارخانه

عملیات راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان به تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه اداره ايمنی و حريم راه‌های استان طی سال ۹۶ پرداخت.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه اداره ايمنی و حريم راه‌های استان طی سال ۹۶ گفت: در استان زنجان طی سال گذشته یک هزار و ۶۹۰ کیلومتر خط‌کشی سرد و گرم انجام شد، همچنین ۲ هزار و ۲۵۰ کیلومتر گاردریل تعمیر و نصب گردید.

دست‌نشان ادامه داد: نگهداری ۱۰۵ کیلومتر روشنایی طولی و نقطه‌ای، تهیه و نصب ۱۰ هزار و ۲۰۳علائم اخطاری و انتظامی و مسیرنما، تهیه و نصب ۶۵۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۷۶ مورد ایمن‌سازی قوس‌های تند و ۳ کیلومتر اجرای شیار لرزاننده طولی و عرضی در محورهای استان انجام شد.

وی افزود: طی سال ۹۶، ۶۹ نقطه پرحادثه آشکارسازی شد که از این میزان ۸ نقطه حادثه‌خیز حذف و اصلاح گردید و همچنین ۳ هزار و ۱۴۲ مورد حفظ حریم راه، ابلاغ و اخطار رفع تصرفات غیرمجاز و تصادفات انجام گرفت.

وی عنوان کرد: در سال گذشته همچنین ۴ راهدارخانه در استان احداث شد.

این مسئول در خصوص راهداری زمستانی در سال ۹۶ گفت: ۵ هزار و ۵۶۲ کیلومتر-باند برف‌روبی راه شنی، ۲۲۲ هزار و ۹۳۸ کیلومتر-باند برف‌روبی راه آسفالتی و ۲۴۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر-باند نیز عملیات یخ‌زدایی در استان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: در سال ۹۶، ۵۰ اکیپ زمستانی و تابستانی در محورهای استان مستقر بودند.

وی بیان کرد: در سال گذشته به منظور افزایش طول عمر آسفالت به میزان ۲۳ هزار مترمربع از فن‌آوری نوین ژئوسنتیک و همچنین ۱۰۰ کیلومتر-باند فوگ سیل استفاده شد.

وی افزود: در استان زنجان ۷ دستگاه پل بزرگ و ۵۴ دستگاه پل کوچک تعمیر و نگهداری و ۲۵۰ متر قرنیز و نرده پل ترمیم و بازسازی شد.

دست‌نشان تعداد قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز در محورهای استان را ۲۶۳ عدد اعلام کرد.     

افزایش ۱۱.۵ درصدی جابجایی کالا در استان زنجان 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه حمل‌و‌نقل طی سال ۹۶ از افزایش ۱۱.۵ درصدی جابجایی کالا و کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای استان خبر داد.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح عملکرد حوزه حمل‌و‌نقل این اداره کل طی سال ۹۶ گفت: در استان زنجان طی سال گذشته، ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۲۹ تن کالا جابجا شد که در مقایسه با سال ۹۵، ۱۳.۷ درصد افزایش داشت، همچنین ۴۷۹ هزار و ۹۰۵ جابجایی کالا صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن با افزایش ۱۱.۵ درصدی روبرو شد.

دست‌نشان افزود: در سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۴۹۱ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل کالا با متوسط عمر ۱۷.۰۴ فعالیت داشت.

وی در خصوص حمل‌ونقل مسافری استان در سال ۹۶ عنوان کرد: در استان زنجان تعداد ۸۵۹ دستگاه ناوگان مسافری اعم از ۱۶۵ دستگاه اتوبوس با متوسط عمر ۸/۹ سال، ۲۲۱ دستگاه مینی‌بوس با متوسط عمر ۲۷/۳ سال و ۴۷۳ دستگاه سواری با میانگین عمر ۱۱/۹ سال فعالیت داشت که از این طریق یک‌هزار و ۴۶۵ مسافر جابجا شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین ۲۲۵ هزار و ۵۴۷ جابجایی مسافر انجام شد، این در حالی است که در سال ۹۵ این میزان برابر با ۲۲۵ هزار و ۷۳۴ جابجایی بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در خصوص تلفات تصادفات رانندگی برون‌شهری و روستایی استان گفت: در سال ۹۶، ۱۹۱ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که در مقایسه با آمار ۲۲۲ نفر تلفات در سال ۹۵، ۳۱ نفر کاهش داشته است.

دست‌نشان همچنین در مورد صدور برچسب معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد ۲۹ هزار و ۴۲۲ برچسب معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی استان صادر شد.

این مسئول در خصوص مدیریت راه‌های استان عنوان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۰ دستگاه ترددشمار در محورهای استان نصب شد که در مجموع به ۶۸ دستگاه رسید و سامانه‌های ثبت تخلفات استان نیز با نصب ۱۱ سامانه به ۳۱ دستگاه ارتقاء پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱ سامانه سیستم توزین در حال حرکت (WIM) نیز در محورهای استان نصب شد.

وی تعداد تردد وسایل نقلیه استان را در سال ۹۶، ۱۲۳ میلیون وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: تعداد تخلفات ثبت شده در سامانه‌های ثبت تخلفات نیز به ۱۹۷ هزار و ۹۶۴ تخلف رسید.

مدیرکل راهداری استان زنجان در خصوص عملکرد این اداره کل در زمینه ماشین‌آلات راهداری بیان کرد: در سال ۹۶، ۱۳ دستگاه ماشین‌آلات سبک و ۲ دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین در استان خریداری شد، همچنین ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بازسازی گردید.

نظر شما