شناسهٔ خبر: 5431 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد؛

توافق برای پرداخت وام ۲۰ میلیونی ودیعه مسکن در بافت‌های فرسوده/ تامین مسکن ۸ هزار خانواده‌ دارای معلول با همکاری دستگاه‌های مختلف

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صددیم شرایطی را فراهم آوریم تا سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده بتوانند تسهیلات مناسبی را در اختیار مالکان در این مناطق قرار دهند.

محمد سعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تلاش‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برای کمک به بهسازی بافت‌های فرسوده شهری توضیح داد: در سال جاری کوشیدیم تسهیلات مناسبی را برای کمک به ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: علاوه بر وام بافت فرسوده که به تازگی اعلام شده، وامی نیز از طریق دو موسسه مالی صندوق تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع) در نظر گرفته‌ایم که سازندگان در بافت‌های فرسوده به میزان سه برابری پولی که در اختیارشان می‌گذاریم می‌توانند به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده، تسهیلات ۲۰ میلیونی ودیعه مسکن با نرخ سود چهار درصد پرداخت ‌کنند. توافقی درباره این تسهیلات حاصل شده و فرایند اجرایی آن در سال ۹۳ به پایان خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بنیاد مستضعفان برای ساخت حدود هشت هزار واحد برای خانواده‌هایی که معلول دارند وارد عمل شده است افزود: در این پروژه‌ها علاوه بر این بنیاد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خیرین مسکن‌ساز، بهزیستی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این فرایند فعالیت و مشارکت عمده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ۶ هزار و ۷۰ واحدی خواهد بود که در بافت‌های شهری ساخته می‌شود./

نظر شما