شناسهٔ خبر: 54335 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

تحویل ۱۱ فروند هواپیمای نو به ایران ایر پیش از پایان سال میلادی/ الحاق ۸ هواپیمای ای‌تی‌آر و ۳ ایرباس به ناوگان هما

فرزانه شرفبافي مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از الحاق ۸ فروند هواپیمای جدید به ناوگان این شرکت پیش از اتمام سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گفت و گو با پایگاه خبری ATW از تحویل ۱۱ فروند هواپیما به ایران در سال جاری میلادی خبر داد.

شرفبافی که برای شرکت در نشست اتحادیه شرکت های هواپیمایی جهان «یاتا» در سیدنی استرالیا به سر می‌برد، درباره تحویل هواپیماهای جدید به ایران ایر پس از خروج آمریکا از برجام گفت: انتظار داریم تا انتهای سال جاری میلادی هشت فروند هواپیمای توربوپراپ ای‌تی‌آر و سه فروند ایرباس دریافت کنیم.

پیشتر، اصغر فخریه کاشان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور قراردادهای بین‌المللی از توافق ای‌تی‌آر با ایران‌ایر برای تحویل هواپیما به این شرکت پیش از آغاز مجدد تحریم‌ها خبر داده بود. به گفته فخریه کاشان مکاتباتی نیز با دو شرکت ایرباس و بویینگ انجام شده، اما جزییاتی از این مکاتبات منتشر نشده است.

گفتنی است مقامات اروپایی تاکنون بارها بر پایبندی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه به برجام و لزوم حفاظت از شرکت‌های اروپایی در مقابل تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا سخن گفته اند. ایرباس یکی از بزرگ‌ترین شرکت های چند ملیتی مستقر در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و شرکت فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر نیز زیرمجموعه این شرکت است.

نظر شما